2018.12.21. 18:19
Lecsapott a Viber a Facebook új botrányára
Nem sokáig várt a népszerű okostelefonos szolgáltatás, a Viber vezére az ellenlépéssel.
Kép: Shutterstock
Mint a Bizonyították a Facebookról, amit mindig sejtettünk című cikkünkben írtuk, a New York Times birtokába jutott dokumentumok szerint a Facebook száznál több óriásvállalatnak biztosított közvetlen hozzáférést a felhasználók személyes profiljaihoz és posztjaihoz, számos esetben pedig az emberek privát beszélgetéseihez is.
Közéleti szereplők, adatszakértők és dühös Facebook felhasználók ezreinek negatív megjegyzései árasztották el a médiát és a közösségi oldalakat miután kiderült, hogy a Facebook továbbra is visszaél a felhasználók személyes adataival és magánéletükkel.
Djamel Agaoua, a Viber vezérigazgatója nyílt levélben reagált az újabb botrányra és tanácsokkal látta el azokat, akik továbbra is szeretnék, hogy beszélgetéseik privátak maradjanak az általuk használt üzenetküldő applikációban.
Felsorolásában kiemeli, hogy a Viberben alapértelmezetten működő végponttól-végpontig tartó titkosítás az egyetlen megoldás, ha biztosak akarunk lenni abban, hogy személyes online terünkbe senki se avatkozhasson bele. (Nem csak a Viber, hanem számos más alkalmazás is kínál végponttól-végpontig tartó titkosítást – a szerk.)
Az end-to-end védelem garantálja, hogy csak azok az emberek férhetnek hozzá információinkhoz, akik részt vettek a beszélgetésben.
Agaoua végül kiemelte, hogy a vállalkozásoknak nincs joga átvenni az irányítást a felhasználóktól személyes adataikat illetően:
„Az online jelenlét nem jelenti azt, hogy minden, amit megosztunk rajta, az másokra is tartozik. Csakis a felhasználó döntheti el, hogy milyen információt oszt meg másokkal, hogy mások láthatják-e, hogy mikor elérhető online, illetve, hogy elolvasta-e már a neki küldött üzeneteket.”