2019.02.11. 10:24
Levágták a szárnyait a közösségi oldalnak?
A bevétel még tartja magát, de a felhasználószám, s vele a részvényárfolyam kitartóan esik.
Fotó: Shutterstock
Mi, hazai felhasználók nemigen vesszük észre, hogy a Twitter forgalma csökken, mert eleve ez a magyar közönség által a legkevésbé használt közösségi oldal.
Talán mert mindössze 280 karakter terjedelemben ütősen fogalmazni nehezebb, mint elsőre gondolnánk, hazánkban többnyire csak szűk, szakmai fórumok zárt, belső csevegésére használják. Holott angol nyelvterületen – elég csak Trump tömör, s a fél világot izgalomban tartó hirtelen bejelentéseire gondolni – éppenséggel a nagy nyilvánosságot igénylő közlésekre a legjobb.
Mindenesetre a Twitter-madár pályájának elején szárnyaló, majd egyre szűkülő tábora zsugorodott, s a cég részvényárfolyama ennek megfelelően 10 százalékkal esett.
Furcsa, bár nem példa nélküli stratégiát választottak megoldásnak.
Előbb azonban értelmezzük a Statista alábbi adatait.
A grafikon zöld vonala, a QoQ (Quarter On Quarter, negyedévről negyedévre) egy cég működésének rövid távú elemzését, a YOY sötétkékje (Year Over Year, évről évre) a hosszabb távú eredményességet mutatja – a befektetőket ez érdekli.
A szárnyaszegett közösségi oldal mostantól az Apple kottájából kezd játszani
Mert akad egy felfelé ívelő adatuk, a MAUs – világos kékkel ábrázolva. A MAUs a monthly active users, vagyis a havi aktív felhasználók száma. Igaz, 2018. negyedik negyedévében ez is a cég történetében példátlan csökkenést mutatott.
Tehát a Twitter az Apple megoldását kezdi el másolni: a cég nyilatkozatai szerint miként az iPhone gyártója teszi, egyszerűen nem fognak általános adatokat közölni az értékesítésükről.
Helyette a napi aktív felhasználók számát fogják nyilvánossá tenni, mert ez lassan növöget.
Borítókép: Shutterstock