2019.08.02. 15:05
Ezek lehetnek a hazai online kereskedelem sikerének kulcsai
A hazai webáruházak meglepően magas arányban könyveltek el forgalomnövekedést. Egy friss vizsgálat az összetevőket vette szemügyre.
Forrás: Shutterstock
A ShopRenter legutóbbi, kutatásából, Nagy Webáruház Felmérés 2019-ből kiderül, az interneten legjobban értékesíthető termékkategóriák első 3 helyezettje idén a szolgáltatás, a webpláza és az irodatechnika lett.
A résztvevő webáruházakban
tavaly átlagosan 21 ezer 273 Ft volt a leadott rendelések értéke.
A legelterjedtebb fizetési mód továbbra is az utánvét (a hazai webáruházak 89%-a biztosít ilyen lehetőséget), de a bankkártyás fizetési mód is egyre népszerűbb. Négy évvel ezelőtt még csak a webáruházak 36%-a, ma viszont már 66%-a biztosítja ezt a fizetési lehetőséget.
Szállítási módok közül továbbra is a házhozszállítás vezet (93%), s kétharmaduk biztosít személyes átvételi lehetőséget is. A webáruházak 60%-ánál átvehetjük a rendelést valamelyik csomagpontos átvevőhelyen is.
A webáruházak körében a Facebook az egyeduralkodó közösségi média platform (93%-uk használja), ellenben az Instagram szerepe egyre jobban felértékelődik. 2016-ban még csak az e-kereskedők 15%-a, ma már több mint
minden második webshop tulajdonos érzi szükségét a képmegosztó oldalon való jelenlétnek.
A YouTube népszerűsége egy év alatt közel a duplájára nőtt (36%-uk használja).
A kutatásban részt vevő webáruházak 17%-a az idei évben indult, míg közel minden második webshop még a hároméves kort se érte el. Ez annak jele, hogy még ma is sokan vannak azok, akik a webáruház indítás mellett teszik le a voksukat.
Egy részük a meglévő hagyományos üzletüket egészíti ki egy online felülettel (a megkérdezett webshop tulajdonosok 47%-ának van offline boltja is), de sokan a vállalkozóvá válás útján indulnak el egy webáruházzal.
Szinte bárki belevághat
Míg a 2000-es években komolyabb informatikai tudás hiányában igencsak nehézkes, majdhogynem lehetetlen feladat lett volna egy webáruház elindítása mindenféle külső segítség nélkül.
Ma viszont a bérlős webáruház rendszereknek köszönhetően programozói tudás nélkül, gyakorlatilag pillanatok alatt elindítható egy webáruház, akár teljesen egyedül is.
Ezek után nem meglepő, hogy a kutatásban részt vevő üzlet tulajdonosok 62%-a bérelhető webshop rendszert használ, 59%-uknál pedig napi szinten egy fő foglalkozik a bolt üzemeltetésével.
Borítókép: Shutterstock