2021.08.11. 06:00
Tízezreket lehetne spórolni a mobilhasználat ellenőrzésével
Hiába a komoly spórolás lehetősége, a magyarok kevesebb mint harmada ellenőrzi legalább havi rendszerességgel a mobilhasználatát.
Forrás: Shutterstock
Fotó: Shutterstock
Minden ötödik megkérdezett pedig csak akkor foglalkozik a mobilhasználatával, amikor túl magas a telefonszámla, illetve az egyenlege vagy az adatkerete kimerült – derült ki a mobilcsomagok összehasonlításával foglalkozó magyar BillKiller startup kutatásából.
A magyarok mobilhasználati tudatosságát vizsgáló kutatás arra is rávilágított: a felhasználók 25 százaléka nem is tudja, hogy hol találja meg a kimenő és bejövő hívásokkal, az SMS-ekkel és az internethasználattal kapcsolatos adatokat a telefonjában.
Kis odafigyeléssel bárki jelentős összeget spórolhat meg.
Az első 1 823 BillKiller ügyfélnek átlagosan évi 55 036 forint megtakarítást kalkulált az applikáció.
A magyarok 19 százaléka azt mondta, hogy a számlán szereplő összegtől függetlenül egyáltalán nem foglalkozik a mobilhasználattal, a fennmaradó 28 százalék számára pedig a korlátlan mobilhasználat miatt ez nem releváns. Ennek ismeretében kevésbé meglepő, hogy a felhasználók jelentős része rendszeresen túl is lépi havi költségkereteit: 35 százalékuk legalább alkalmanként többet fizet a mobilhasználatáért havi csomagdíjánál, ebből pedig négy százalék vallotta azt, hogy ez rendszeresen, minden hónapban problémát jelent.
Sallai Ákos, a BillKiller Kft. alapító-tulajdonosa elmondta: a fogyasztói tudatosság kérdését érdemes a telekommunikációs szektorra jellemző árképzési és értékesítési gyakorlatokkal együtt vizsgálni;
erősen kérdéses például, hogy a fogyasztók össze tudják-e hasonlítani a szolgáltatók ajánlatait,
illetve egyszerűen elérhető-e számukra minden szükséges információ a tudatos fogyasztói döntéshez. Ebben szeretne támogatást nyújtani a BillKiller alkalmazása, amely az első tizenötezer felhasználó számára ingyenes.
Borítóképünk illusztráció