Digitália

2023.04.24. 06:00

Így keresett a ChatGPT-vel 10 óra alatt több tízezer dollárt

Stefurak kezdő vállalkozó, nem programozó: egyszerű megoldással keresett pénzt a ChatGPT tudását használva.

Forrás: Shutterstock

Ihor Stefurak történetesen kezdő ukrán vállalkozó, aki a ChatGPT-t használta egy igen egyszerű Chrome-bővítmény létrehozásához, amit aztán gyorsan el is adott az Acquire-en.

Így beszélt az ötletről a Business Insidernek: „Nem vagyok programozó és korábban még nem készítettem Chrome-bővítményeket, de írtam már alkalmazásszkriptet Google Táblázatokhoz.

Szeretem az egyszerű termékeket, mint amilyet tavaly készítettem Lofi Garden néven. Ez egy olyan alkalmazás, amely egyetlen lejátszás/szünet gombbal rendelkezik, és vezérli a lejátszási listát Macen.”

 

„Ilyen, nem túl bonyolított fejlesztésre gondoltam: egy láthatatlan AI-asszisztenst akartam készíteni, amelyik egy egyszerű paranccsal elindítható bármely webhely bármely szövegterületén. A felhasználónak mindössze annyit kell tennie, hogy beírja az »/ai prompt«-ot, és lenyomja az Entert.”

A ChatGPT Plusra való frissítéssel kezdte

„Az első felszólításomban kértem, hogy írjon kódot egy egyszerű Chrome-bővítményhez, amely a webhelyek beviteli mezőit figyeli.”

 

„A ChatGPT összesen három JavaScript-fájlt írt az ötlet végrehajtásához, egy HTML-fájlt és egy manifest.json-fájlt a bővítmény Chrome-alapú böngészőkben való futtatásához.”

 

„Órákat töltöttem teszteléssel, hibakereséssel és a hibás részek újrairatásával. Amikor elégedett voltam az eredménnyel, készítettem egy demót, létrehoztam egy weboldalt »előrendelés« gombbal és tweeteltem.

A tweet elterjedt, 500 ezren látták. 24 órán belül kerestem 1000 dollárt a ChatGPT segítségével.

Könnyű volt? Némileg. Azok, akik nem írnak kódot, képesek szintén megcsinálni? Igen, ha értik a kód logikáját.

Egy igazi fejlesztő kétségkívül meg tudta volna építeni ezt a kódot gyorsabban és jobban, de én nem vagyok az, és mégis sikerült létrehoznom!”

Itt is elengedhetetlen a marketing

„A marketingstratégia elengedhetetlen a sikerhez. Látom, hogy sok készítő próbálta kamatoztatni ugyanezt az ötletet, de sikertelenek. Miért?

A legtöbben, akik másolták az ötletemet, csupán a Twitterre támaszkodtak, hogy felhasználókat szerezzenek. De nekem nem ez volt az első próbálkozásom, és tudtam, hogy átfogóbb megközelítésre van szükségem.

Ben Tossellnél, a MakerPad alapítójánál sikerült elintéznem, hogy bekerüljek egy AI-hírlevélbe. Megkerestem több TikTok-influenszert, megosztottam a történetemet a lapokkal, közzétettem a Hacker Newson, a Redditen és a Facebookon. Még egy SEO-projektet is kidolgoztam a bővítményhez.

Nem mindegyik járt sikerrel, de kaptam előrendeléseket és bevontam a felhasználókat. Mivel a bővítményem terjedt és terjedt, választhattam: terjesztem, eladom vagy leállítom?

Az eladás mellett döntöttem: a befolyt pénzből veszek egy kis falusi házat.

A kezdőknek azt javaslom, ne másoljanak a piacon már látható termékeket. Inkább összpontosítsanak egy őket érdeklő témára, és használják a ChatGPT-t, hogy elvégezze a programozási részfeladatokat. Úgy gondolom, hogy az ideális startup csapatnak műszaki szakértőből és marketingesből kell állnia, amit jól kiegészíthet a ChatGPT.”

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!