2011.08.08. 14:03
Szupermárkás lett a Gyulai Húskombinát
A fogyasztói és az üzleti kategóriában is elnyerte a Superbrands és Business Superbrands díjakat a Gyulai Húskombinát.
Az ezt tanúsító oklevelet hétfőn ünnepélyes keretek között adta át Ruck János vezérigazgatónak Wiszkidenszky András a Superbrands Magyarország képviseletében.
— A Superbrands a világ legjelentősebb márkaértékelési rendszere, mely 87 országban azonos ismérvek alapján díjazza a vezető márkákat. A Superbrands Magyarország fő célkitűzése, hogy – a szakmán túl – a szélesebb nagyközönséget is megismertesse a legkiválóbb magyarországi márkák sikerének történetével — mondta el elöljáróban Wiszkidenszky András, majd hozzátette, a Business Superbrands 2008-ban indult útjára, ez a státusz megerősíti az adott márka pozícióját, növeli a presztízsét és megkülönbözteti versenytársaitól.
Ruck János a Gyulai Húskomibnát Zrt. vezérigazgatója hazánk legrégebbi, 143 éves múltra vissztekintő húsipari vállalkozásának történetét tekintette át. Az elődök közül kiemelte Balogh László hentesmestert, aki 1910–ben, a Brüsszeli Világkiállításon sikerre vitte az általa gyártott Gyulai Kolbászt. Ugyancsak szó esett Stéberl Andrásról, akinek „kis páros Gyulai kolbásza” 1935-ben szintén Brüsszelben arany diplomát kapott.
A jelenlegi vezérigazgató elődjét, Zám Andrást is méltatta, aki hosszú éveken át vezette a húskombinátot, s ez idő alatt alakították ki a jelenlegi márkákat is. Az 1980-as évek végén jelentős gyártmányszerkezet-váltást hajtottak végre, ekkor indult el a Gyulai Májas hódító útjára. A Gyulai Májas család 2010-ben vehette át a Magyar Termék Nagydíjat.
— Öt éve már csak készítményeket gyárt a húskombinát, évente 12 ezer tonnát, ami 8-10 milliárdos árbevételt jelent. A gyulai kolbász mellett a májas is piacvezető termék. A 450 fős dolgozói létszám idén 50 fővel bővült, egy, az orosz piacot érintő sikeres üzletnek köszönhetően — sorolta a vezérigazgató. Hozzátette: egyre inkább nyitnak a külföldi megrendelők félék, hazánkban ugyanis az utóbbi években csökkent a fogyasztás az élelmiszerpiacon.