2019.02.12. 13:57
Dobó Kata Kölcsönlakás című filmjét csütörtöktől játsszák a mozik
Romantika, flört, csalfaság, titkolózás és sok mulatságos félreértés gördíti előre a történetet.
Fót, 2018. június 7. Dobó Kata rendezõ, valamint Haumann Máté és Balla Eszter színészek (b-j) a Kölcsönlakás címû film forgatásán Mafilm a fóti stúdiójában 2018. június 7-én. MTI Fotó: Máthé Zoltán
Forrás: MTI
Fotó: Máthé Zoltán
Csütörtöktől játsszák a mozik a Kölcsönlakás című romantikus vígjátékot. Dobó Kata, a film debütáló rendezője arról beszélt, hogy első szerepe óta a filmezés a szerelme, a lámpák és kamerák között érzi magát igazán elemében.
A Kölcsönlakás forgatókönyvét Ray Cooney és John T. Chapman ötven éve született bohózata nyomán Búss Gábor Olivér írta,
aki korábban egyebek mellett az Üvegtigrist jegyezte.
A film előzményeihez tartozik, hogy 2016 óta nagy sikerrel játsszák a Játékszínben a darabot, amelynek egyik szerepét Dobó Kata alakítja.
Mint a színésznő elmondta: már akkor is eléggé le kellett porolni a komédiát, amikor a színház műsorra tűzte, a filmes feldolgozáshoz pedig számos további változtatásra volt szükség.
A történet szálai a gyermekkönyvek kiadásával foglalkozó Balázs (Haumann Máté) és tanár felesége, Anikó (Balla Eszter) belvárosi otthonában futnak össze, amelyet a házaspár éppen felújíttat Márióval, a felkapott dizájnerrel (Szabó Simon). Mivel Balázsék azt tervezik, hogy elutaznak egy hétvégére, Henrik (Klem Viktor), Balázs nőfaló üzlettársa, aki Anikó nővérének, Lindának a férje, nyomban lecsap a lehetőségre, hogy kölcsönkérje a lakást egy légyottra.
De Linda (Martinovics Dorina) is éppen ezt az alkalmat akarja kihasználni arra, hogy csélcsap férjén bosszút álljon az érte epekedő jógaoktatóval (Fehér Tibor). Mi több, a dizájner is erre az estére szervez randit az utána koslató Szilvivel, Anikó húgával (Kopek Janka) az üresnek vélt lakásba.
Romantika, flört, csalfaság, titkolózás és sok mulatságos félreértés gördíti előre a történetet,
amelynek csúcspontján az egész társaság ott nyüzsög a lakásban, ahová ráadásul egy új szereplő, egy titokzatos, kutyabolond gyermekkönyvíró (Oroszlán Szonja) is becsönget.
Az eredeti darabot nemcsak azért kellett erősen átdolgozni, hogy mai környezetben, a mobiltelefonok korában játszódjon, hanem mint Dobó Kata elmondta, a színmű egyetlen helyszínét, a lakást is ki akarta tágítani külső helyszínekkel. Néhány új vonást is beemelt a történetbe,
például a gyermekre vágyó Anikó terhességét, hogy ezzel összetettebb kép rajzolódjon ki a házaspár kapcsolatáról.
A szereposztáshoz pedig a színdarabhoz képest fiatalabb, harmincas karaktereket választottuk. Így a gyerekvállalás téma is hitelesebb lett – sorolta a különbségeket a rendező.
A vígjáték a legnehezebb műfaj, erős ritmusa van és ha ez nem jön ki, akkor nem működik a poén. Még ha a vágással, zenével, hanggal lehet is utólag kicsit segíteni, úgy kell felvenni, hogy működjön – magyarázta Dobó Kata.
A felvételek technikai rendezője Gulyás Buda volt, aki szorosan együttműködött Seregi László operatőrrel, de minden művészi kérdésben én döntöttem – tette hozzá.
A 32 napos forgatás zömmel a fóti filmstúdióban zajlott, amelynek műtermében felépítették a lakás belső díszletét. A film csúcspontjának számító nagyjelenethez még a felvételek előtt külön próbát is rendeztek, hogy a szereplők pontosan tisztában legyenek a bonyolult mozgásokkal a szűk belső térben.
Személy szerint nekem azért is kulcsfontosságú volt ez a próba, mert ott éreztünk rá igazán a szöveg hangnemére, hogyan legyen természetes, de mégis vicces. Mivel a filmben sok az abszurd helyzet, Kata a kezdettől azon volt, hogy a karaktereket természetesen játsszuk – idézte fel Balla Eszter, aki kollégáival, Klem Viktorral és Haumann Mátéval együtt beszélt a felvételekről.
Először játszottam filmvígjátékban
- mesélte Klem Viktor, aki a Játékszín előadásában is szerepel. Mint mondta, ez a képzeletbeli, kicsit meseszerű történet megengedi, hogy ellazuljon a néző, kis időre elfeledje a körülötte lévő világot. Azért működik, mert olyan, mint egy bűvésztrükk: ha jól begyakorolják, automatikusan megy, nem lehet elrontani – fogalmazott.
Ez a film nagy szeretettel készült, jól tudtunk együtt dolgozni és sokat nevettünk
- idézte fel a forgatást Haumann Máté, aki szerint a film pergő és szellemes jelenetei folyamatosan fenntartják a nézők figyelmét. Megemlítette, hogy remek hangulatban folyt az utómunka alatt a filmet záró zenés videoklip forgatása is. Jó volna, ha ezt a vidámságot sikerülne a közönségre is átvinni – jegyezte meg.
Dobó Kata arról is beszélt, hogy vannak már további filmtervei, de egyelőre a Kölcsönlakás bemutatójára koncentrál. Mindenkinek ajánlom. Mondják, hogy inkább a nők járnak vígjátékokra, de szerintem a férfiak is nagyon jól fognak szórakozni- mondta a rendező.