2024.08.12. 09:39
Meghódították Amerikát: a békéscsabai Árpád Pálinka nyerte el az Év Lepárlója-díjat
Kiemelkedő minőség, kiváló ár-érték arány és szemet gyönyörködtető csomagolás – ezek voltak a legfontosabb bírálati kritériumok az USA Spirits Ratings nemzetközi szeszes ital versenyen a minap. A megmérettetésre 40 országból érkeztek nevezések, az Év Lepárlója-díjat (Distillery of the Year) mégis egy békéscsabai, családi pálinkafőzde, az Árpád Pálinka Manufaktúra nyerte el.
Az Év Lepárlója-díjjal még nincs vége az Árpád Pálinka sikereinek: mindhárom nevezett termékük aranyérmet érdemelt ki, és a „Best Spirit by Package” (Legjobb csomagolású szeszes ital), valamint a „Fruits Spirits of the Year” (Az év gyümölcspárlata) díjakat is a békéscsabai családi vállalkozás hozta el.
Árpád Pálinka: három termék, három arany, három különdíj
A békéscsabai testvérpár, Hegedűs Mónika, a békéscsabai Árpád Pálinka Pálinka kereskedelmi vezetője és Nagy Árpád főzőmester – mindketten tulajdonosok is – kiemelték, a manufaktúra három különleges itallal indult az USA Spirits Ratings-en, a termékek pedig nem csupán aranyérmet, de a szakmai zsűri külön elismerését is kivívták, és a manufaktúra lett az „Év Lepárlója”.
– Az Árpád Classic Gin 95 ponttal nyert aranyérmet , az Árpád Paprika Gin 94 ponttal szintén aranyérmet érdemelt ki, és a Legjobb csomagolású szeszes italnak is megválasztotta zsűri. Az Árpád Prémium Gyömbér Párlat 90 ponttal lett aranyérmes, a gyümölcspárlatok kategóriájában nevezhettük, és el is nyerte Az év gyümölcspárlata díjat – hangsúlyozták a tulajdonosok.
Hegedűs Mónika és Nagy Árpád kitért arra, nem ez az első nemzetközi sikerük. a classic ginjük nemrégiben az IWSC 2024 nemzetközi versenyen és a London Spirits Competition-ön szintén aranyérmet érdemelt kis, több termékük pedig ezüstérmet kapott.
A világ egyik legrangosabb versenyét nyerte meg a csabai vállalkozás
Az USA Spirits Ratings meghatározó verseny a szeszes italok világában, amit a több mint 800 nevezett termék a világ 40 országából is nagyszerűen mutat. A megmérettetés célja, hogy valóban kereskedelmi és fogyasztóközpontú értékelést végezzenek, tehát olyan márkákat emeljenek ki, amik nem csak minőségiek, de valódi értéket is közvetítenek a vásárlók felé. A bírák az iparág vezető szakértői voltak kis- és nagykereskedelmi hálózatok szakmai vezetői, fine-dining éttermek és a gasztronómia szakemberei, a világ minden tájáról. A pontozás pedig szigorú, minden területen meg kell felelni a magas elvárásoknak.
Na, de lássuk a kritériumokat. Minőség (maximum 100 pont, kétszeres súlyozással): az értékeléshez kémiai elemzést végeznek és pontozzák a megjelenést, ízt, testességet, lecsengést. Érték: (100 pont): a termék ár-érték aránya. Csomagolás (100 pont): pontozzák a címkét, a palack formatervezését és a zárását.