Forgalomba helyezés

2024.11.11. 13:46

Az M44-es zárószakaszán már a hidakat terhelik

A Békéscsaba gyorsforgalmi elérését megteremtő M44-es gyorsforgalmi út Kecskemét-Szentkirály zárószakaszán már a műtárgyak, hidak próbaterhelése zajlik – írja a generálkivitelező tájékoztatása alapján a magyarepitok.hu oldal. Néhány napja annak is utána jártunk, hogy mennyi vármegyematricára lesz szükség az M44-es használatához.

Papp Gábor

Az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházásában a Hódút Építő Kft. generálkivitelezésével a 32,3 kilométeres főpálya, illetve a keresztező út- és földút átvezetések mellett egy kétoldali pihenőhely is létrejön az M44-es ezen részeként. Az érintett szakaszon a műtárgyak közül ötnek zajlott próbaterhelése a közelmúltban; közülük a 140-es, Cegléd és Szeged között futó vasútvonal feletti, B.390 jelű híd tesztelését örökítette meg a magyarepitok.hu munkatársa. A kivitelező emlékeztetett, idén nyáron a 14 műtárgy közül 4 hídnak és az ahhoz csatlakozó útátvezetéseknek az ideiglenes forgalombahelyezése már megtörtént. Hozzátette, a további szakaszok és hidak esetében már tervezik a műszaki átadás megkezdését, a vállalt határidőknek megfelelően.

M44
Az M44-esen már a műtárgyak próbaterhelése is zajlik.  Forrás: magyarepitok.hu

Az M44-es zárószakaszán a hidak készültségi szintje már közel százszázalékos

A műtárgyépítés összességében már 97 százalékos készültségben van: jelenleg aszfaltozás, beton korrózióvédelem és szalagkorlátépítés zajlik ezen a területen – számolt be a portál a részletekről.

Az útépítési munkák is a véghajrában

A műtárgyak mellett az útépítés is a terveknek megfelelően halad, ezzel kapcsolatban 89 százalékos készültségről számolt be a projektvezetés. Jelenleg az útpályán

  • humuszolás, tereprendezés, füvesítés, növénytelepítés;
  • padkarendezés;
  • szalagkorlátok és fényvédő hálók elhelyezése;
  • burkolati jelek festése és táblázások;
  • vízépítési befejező munkák;
  • vadvédőkerítés építés;
  • portálok építése és VJT-berendezés telepítése történik.
    A kivitelezés során eddig felhasznált főbb anyagmennyiségek megközelítő értékéről is információt kaptak:
  • eszerint betonból 16000 köbméter,
  • betonacélból 1316 tonna,
  • CKT-ból 133 700 köbméter,
  • az aszfalt esetében 136 500 m3 mennyiséget használtak fel,
  • miközben 3,24 millió köbméternyi földművet építettek ki.

A csomópont kivitelezése alatt is biztosított lesz az M44-es elérése.

Jövőre helyezik forgalomba

Zárásként arról is tájékoztattak, hogy az ÉKM és a Hódút Építő tervei szerint a teljes szakasz forgalombahelyezése 2025 első negyedévében megtörténhet. Ennek egyik feltétele, hogy az M44 - M5 csomópont folyamatban levő fejlesztésének részeként az 5-ös főút átépítése a forgalomba helyezés idejére megtörténik, így biztosított lesz az M44-es gyorsforgalmi út kapcsolata az M5-ös autópályával a Békéscsaba– Kecskemét–Budapest irányban haladók számára.

Mennyi vármegyematricára lesz szükség?

A beruházással kapcsolatban több kérdés is felmerült a vármegyematricákról. Az Építési és Közlekedési Minisztérium arról adott tájékoztatást, hogy az M44-es gyorsforgalmi út teljes hosszon történő használatához jelenleg három vármegyei jogosultság – Bács-Kiskun, Jász-Nagykun-Szolnok és Békés – megváltása szükséges.

Az M5 autópálya és Szentkirály közötti szakasz elkészülte után Pest vármegye területére egyetlen csomópont, az épülő M44 gyorsforgalmi út 12-es kilométerszelvénye térségében lévő, 441. számú főúttal alkotott – nagykőrösi – csomópont esik majd, így Békéscsabáról az M5 autópálya felé és visszaautózva továbbra is három vármegyematrica megváltására lesz szükség.

 

 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!