2018.02.01. 12:02
Rendhagyó tesióra: falra mászhatnak a diákok a békési suliban
Különleges sporteszközzel, egy mászófallal gazdagodott a napokban a békési Dr. Hepp Ferenc általános iskola tornaterme. A diákok hamar megkedvelték az új kihívást, ami amellett, hogy fejleszti az izomzatot, segíti a csapatépítést, és arra ösztönzi a gyerekeket, hogy odafigyeljenek a másikra.
A mászófal elsősorban a testnevelésórákon használható, de nagyon érdekes, hogy más tantárgyak bizonyos foglalkozásaiba is beilleszthető – mondta lapunknak Deákné Domonkos Julianna. A Dr. Hepp Ferenc általános iskola intézményvezetője kérdésünkre kiemelte, az eszköz beszerzését több ok is indokolta.
– Egyrészt a gyermekek igényei folyamatosan változnak, amihez természetesen szeretnénk alkalmazkodni. Igyekszünk számukra a legszínesebb és legsokrétűbb oktatást biztosítani – magyarázta a szakember. – Emellett tornatermünk zsúfoltsága is hozzájárult ahhoz, hogy újítsunk, hiszen egy viszonylag kis helyigényű eszközről van szó, amelyen több diák tud egyszerre sportolni. Deákné Domonkos Julianna hangsúlyozta, az eszköz minden tekintetben maximálisan biztonságos, viszont például úgynevezett kalandelemeket is tartalmaz.
– A mászófalat a múlt héten szerelték fel, de a tapasztalatok máris egyértelműen kedvezőek – ecsetelte az intézményvezető. – Használata erősíti a figyelmet és a koncentrációt, leköti a gyerekeket. Fejleszti a logikát, az ügyességet, illetve a térérzéket, közben pedig a diákoknak szinte észrevétlenül még jobban meg kell tanulniuk odafigyelni egymásra, segíteni társaikat. Hozzátette, sportiskola lévén kiemelt figyelmet fordítanak az ilyen jellegű infrastrukturális fejlesztésekre, amelyek még érdekesebbé és változatosabbá tehetik a testnevelésórákat. Az eszközt a Gyulai Tankerületi Központ együttműködésével, az iskola saját bevételéből vásárolhatta meg az intézmény.
Puskás Károly, a Dr. Hepp Ferenc iskola testnevelő tanára elmondta, évek óta tapasztalják, hogy a gyerekek mennyire szeretnek fára mászni. A pedagógus kitért arra, hogy Angliában már régebben használnak hasonló fejlesztőeszközöket.
– Mindezeket figyelembe véve kezdtünk el kutatni az interneten és találtunk rá a lehetőségre – folytatta a gondolatot. A két és fél méter magas mászófal egyébként érdekes módon például matematika vagy nyelvi órák egy részéhez is segítséget jelenthet. Vannak rajta speciális helyek, amelyekre például a szorzótáblát vagy angol, német, egyéb nyelvek szavait kitűzhetik, és a tapasztalatok szerint a gyerekek így azokat szinte játékosan elsajátíthatják.
– Miután még viszonylag rövid ideje áll a fal, ezt még nem próbáltuk, ám a testnevelésórákon máris nagyon jó szolgálatot tett – fogalmazott Puskás Károly. – A mozgásforma közben erősödik a váll és a karok is. A mászófal megnyugtatja a gyerekeket. A múlt héten például az egyik osztály szinte vibrált, amikor elkezdtük a foglalkozást. Az első mászókörben még feszültek voltak, majd a másodikban már elkezdtek odafigyelni társaikra. Az első körben még leverték a falra felszerelt ívet, majd már csak minden második gyermek tette ezt, a szám pedig folyamatosan csökkent. Az iskola lehetőség szerint további fejlesztésekre készül a gyerekek érdekében.
Fotók: Imre György