mászófal

2018.02.01. 12:02

Rendhagyó tesióra: falra mászhatnak a diákok a békési suliban

Különleges sporteszközzel­, egy mászófallal gazdagodott a napokban a békési Dr. Hepp Ferenc általános iskola tornaterme. A diákok hamar megkedvelték az új kihívást, ami amellett, hogy fejleszti az izomzatot, segíti­ a csapatépítést, és arra ösztönzi a gyerekeket, hogy odafigyeljenek a másikra.

Papp Gábor

A mászófal elsősorban a testnevelésórákon használható, de nagyon érdekes, hogy más tantárgyak bizonyos foglalkozásaiba is beilleszthető – mondta lapunknak Deákné Domonkos Julianna. A Dr. Hepp Ferenc általános iskola­ intézményvezetője kérdésünkre kiemelte, az eszköz beszerzését több ok is indokolta.

– Egyrészt a gyermekek igényei folyamatosan változnak, amihez természetesen szeretnénk alkalmazkodni. Igyekszünk számukra a legszínesebb és legsokrétűbb oktatást biztosítani – magyarázta a szakember. – Emellett tornatermünk zsúfoltsága is hozzájárult ahhoz, hogy újítsunk, hiszen egy viszonylag kis helyigényű eszközről van szó, amelyen több diák tud egyszerre sportolni. Deákné ­Domonkos Julianna hangsúlyozta, az eszköz minden tekintetben maximálisan biztonságos, viszont például úgynevezett kalandelemeket is tartalmaz.

– A mászófalat a múlt héten szerelték fel, de a tapasztalatok máris egyértelműen kedvezőek – ecsetelte az intézményvezető. – Használata erősíti a figyelmet és a koncentrációt, leköti a gyerekeket. Fejleszti a logikát, az ügyességet, illetve a térérzéket, közben ­pedig a diákoknak szinte­ észrevétlenül még jobban meg kell tanulniuk odafigyelni egymásra, segíteni társaikat. Hozzátette, sportiskola lévén kiemelt figyelmet fordítanak az ilyen jellegű infrastrukturális fejlesztésekre, amelyek még érdekesebbé és változatosabbá tehetik a testnevelésórákat. Az eszközt a Gyulai Tankerületi Központ együttműködésével, az iskola saját bevételéből vásárolhatta meg az intézmény.

Puskás Károly, a Dr. Hepp Ferenc iskola testnevelő tanára­ elmondta, évek óta tapasztalják, hogy a gyerekek mennyire szeretnek fára mászni. A pedagógus kitért arra, hogy Angliában már régebben használnak hasonló fejlesztőeszközöket.

– Mindezeket figyelembe­ véve kezdtünk el kutatni az interneten és találtunk rá a lehetőségre – folytatta a gondolatot. A két és fél méter magas mászófal egyébként érdekes módon például­ mate­matika vagy nyelvi órák egy részéhez is segítséget ­jelenthet. Vannak rajta speciális ­helyek, amelyekre például­ a szorzótáblát vagy angol, német, egyéb nyelvek szavait kitűzhetik, és a ­tapasztalatok szerint a gyerekek így azokat szinte játékosan elsajátíthatják.

– Miután még viszonylag rövid ideje áll a fal, ezt még nem próbáltuk, ám a testnevelésórákon máris nagyon jó szolgálatot tett – fogalmazott Puskás­ Károly. – A mozgásforma közben erősödik a váll és a karok is. A mászófal megnyugtatja a gyerekeket. A múlt héten például az egyik osztály szinte vibrált, amikor elkezdtük a foglalkozást. Az első mászókörben még feszültek voltak, majd a másodikban már elkezdtek odafigyelni társaikra. Az első körben még leverték a falra felszerelt ívet, majd már csak minden második gyermek tette ezt, a szám pedig ­folyamatosan csökkent. Az iskola lehetőség szerint ­további fejlesztésekre készül a gyerekek érdekében.

Fotók: Imre György

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában