áramkimaradás

2018.04.03. 17:22

Húsvétkor több órás áramszünet volt Mezőmegyeren

Nem volt áram húsvétkor, több órán keresztül Mezőmegyeren – keresték meg lapunk szerkesztőségét többen is a problémával, illetve jelezték azt a Facebook közösségi portálon.

Licska Balázs

Kellemetlen volt – foglalta össze tömören a mezőmegyeri Hricsovinyi Tamás a húsvétkor történteket. Elmondta, hogy vasárnap délutántól, fél 4-től órákon keresztül nem volt áram a nagyjából 2500 lelkes városrészben, akadt olyan utca, ahol mindössze hétfő délelőtt 10 órakor állt helyre a szolgáltatást. Több helybeli is hozzá – mint egykori önkormányzati képviselőhöz – fordult segítségért, ennek megfelelően igyekezett utánajárni, hogy mi lehet a probléma oka.

Elmondása szerint volt olyan időszak, amikor az áramszolgáltató szinte elérhetetlen volt – azt mondták be a vonal túlsó végén, hogy „átmenetileg nem kapcsolható” –, de a cég munkatársai főleg türelmet kértek és jelezték, hogy dolgoznak a hiba elhárításán. Hricsovinyi Tamás szerint érthetetlen, hogy nincs az áramszolgáltatónak egyetlen olyan embere sem Békéscsabán, akitől pontos, hiteles információkat lehetne ilyen esetekben szerezni, és hogy Szegedről tájékoztatták.

Hricsovinyi Tamást több mezőmegyeri is kereste, hogy otthonában nincs áram, ezért igyekezett utánajárni, mi lehet a probléma oka. Fotó: Lehoczky Péter

Azt mondta, hogy tudomása szerint vezetékszakadás miatt nem volt szolgáltatás, ennél fogva pedig több helyen maradtak fűtés, valamint húsvétkor sütési-főzési lehetőség nélkül a mezőmegyeriek. Persze volt, akinek az jelentette a legfőbb gondot, hogy nem tudott számítógépezni.

– A Mezőmegyert ellátó 20 kV-os, középfeszültségű hálózaton a viharos erejű szél négy különböző helyen okozott sérülést vasárnap késő délután. A helyreállítás hétfő délelőtt 10 óráig megtörtént, ez idő alatt 800 ügyfélnél volt rövidebb-hosszabb ideig áramszünet – ismertették lapunk megkeresésére a Nemzeti Közműveknél, az áramszolgáltató kommunikációs osztályánál.

Éjjel-nappal hívhatóak

– A szolgáltató érdeke is az, hogy minél előbb elhárítsák a középfeszültségen keletkezett üzemzavarokat – emelték ki. A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal előírása szabályozza, hogy miként kell helyreállítani a szolgáltatást. Ez az előírás többszörös hiba esetén – mint amilyen ez az üzemzavar is volt – az elhárítási időt legfeljebb 18 órában határozza meg. Jelezték: az ügyfelek éjjel-nappal érdeklődhetnek az áramszolgáltató telefonos ügyfélszolgálatán – a 62/565-881-os számot tárcsázva –, ott lehet a műszaki hibákat is bejelenteni.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában