tömegközlekedés

2018.12.10. 17:21

Átfagynak az utasok a hajnali buszozáson

Miközben nemrégiben jelentették be, hogy új buszokkal találkozhatunk a megyeszékhely környékén, egy olvasónk arról panaszkodik, hogy minden hajnalban fűtetlen, hideg járművön kell eljutnia munkahelyére.

Busi Ottó

Olvasónk szerint volt olyan nap is, amikor mínusz 12 fokot mértek a buszon. Elrendelték az érintett jármű átvizsgálását. Illusztráció: MW

Olvasónk a Dombegyház–Kevermes–Lőkösháza–Elek–Gyula járatot említette, elmondása szerint ezen a járaton sok diák és munkába igyekvő felnőtt utazik. Ő is mindennap a munkahelyére siet, de mire odaér, teljesen átfagy, a buszon ugyanis nem működik a fűtés.

– A hajnali fél hat körüli járattal körülbelül ötven perc az út Gyulára. Mire beérünk, nagykabátban, sálban, teljesen átfagyunk. A buszsofőr pléddel betakarózva vezetett, ő egész nap így dolgozik, nagykabátban – panaszolta olvasónk. Állítása szerint ez pedig nem csak párszor történt meg, minden reggel hasonló körülmények várják, sőt, tavaly télen is ugyanilyen problémákkal küzdöttek.

Megkérdeztük a Dél-alföldi Közlekedési Központot (DAKK Zrt.), a régió közúti közösségi közlekedési szolgáltatóját, van-e fűtés az adott járaton, működik-e az, ha pedig üzemel, akkor miért nincs bekapcsolva, illetve még azt a kérdést is feltettük, hogy ha nem működik a fűtés, akkor ennek mi az oka.

A társaság tájékoztatásáig azonban olvasónk néhányszor felkereste lapunkat, és beszámolt tapasztalatairól. E szerint a válaszadásig eltelt időszakban volt olyan nap, amikor másik buszt kaptak, ahol a sofőrfülkében ugyan meleg volt, de a busz többi részén nem. Aztán egy másik alkalommal arról értesített az utas, hogy az aznapi buszon már volt fűtés.

– Valami fűtés volt, de ebből semmit nem lehetett érezni. Akad olyan középiskolás, aki párnát hoz a hideg ülés miatt – jegyzete meg a panaszos.

Következő alkalommal a helyzet ismét rosszabbodott.

– A ma reggeli, hajnali fél hatos buszon semmi fűtés nem volt, rettenetesen hideg volt, akik csak Elektől Gyuláig utaztak, sapkát, kapucnit hordtak, de azok is átfagytak. Nekem polár-, vastag kesztyűben is elfagytak az ujjaim, a műanyag és fémkapaszkodókat nem lehetett megfogni, és a szék támlájának dőlni, mert hideg volt a hátamnak. Amikor beértünk Gyulára, a körforgalomnál a kinti hőmérő mínusz hét fokot mutatott, a buszon pedig mínusz tizenkettőt mértünk. Jelzem, ez a harmadik féle busz ezen a reggeli utazáson – panaszkodott olvasónk.

Olvasónk szerint volt olyan nap is, amikor mínusz 12 fokot mértek a buszon. Elrendelték az érintett jármű átvizsgálását. Illusztráció: MW

Időközben megérkezett a DAKK Zrt. válasza. E szerint műszaki átvizsgálás vár a járműre.

– Megkeresésével kapcsolatban tájékoztatjuk, hogy társaságunk soron kívül elrendelte a levelében jelzett, 5 óra 15 perckor induló Mezőkovácsháza–Battonya–Lőkösháza–Elek–Gyula–Békéscsaba járatot végző autóbusz műszaki átvizsgálását és teljes körű javítását. Mindezek mellett az érintett útvonalon közlekedő autóbusz-vezetőink figyelmét felhívtuk az autóbuszok fűtőkészülékének a külső időjárási viszonyoknak megfelelő üzemeltetésére, annak esetleges meghibásodása esetén a javításra vonatkozó azonnali intézkedések megtételére – állt a társaság lapunknak küldött tájékoztatásában.

Másfél millió kilométer az utakon

A DAKK Dél-alföldi Közlekedési Központ néhány hónappal ezelőtt lapunknak küldött tájékoztatása alapján a társaság Békés megyében nagyságrendileg kétszáz autóbusszal látja el a feladatokat, helyben csaknem harminc autóbusz jár, további százhetven autóbusz pedig egyéb elővárosi, regionális és távolsági feladatokat lát el.

Az autóbuszok átlagos életkora 13 év, a forgalmi feladatok alól felmentett járművek átlagos kilométer-telítettsége körülbelül másfél millió kilométer. Két hete pedig arról tájékoztatta lapunkat a Volánbusz Zrt. Kommunikációs és Marketing Irodája, hogy húsz Credo 02 Econell autóbusz érkezik a régióba.

A közlemény alapján a Dél-alföldi Közlekedési Központ flottáját színesítő, fehér színű járművekkel Békéscsaba környékén már most is találkozhatnak az utasok. A jövő év első fél évében pedig félszáz Mercedes-Benz Conecto típusú autóbusz fogja erősíteni a regionális közlekedési társaságok járműállományát a társaság által kiadott tájékoztatás szerint.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában