pályázat

2019.08.07. 17:14

Megújítják Gyula város teljes arculatát

A város jelenlegi arculatának teljes megújítását szolgáló meghívásos pályázatot bonyolít le a képviselő-testület döntése értelmében a helyi turisztikai nonprofit kft.

P. G.

Komor—czki Aliz Gyulai turinform vezet?je

Fotó: Imre György

Komoróczki Aliz, a Gyulai Turisztikai Nonprofit Kft. ügyvezetője hírportálunknak elmondta, a város több mint egy évtizede használja állandó jelzőként a történelmi fürdőváros kifejezést turisztikai marketingtevékenysége során. A szóösszetételben megjelenik az a kettősség, ami a településre érkezőket fogadja: egyfelől ott a 600 éves téglavár, az Almásy-kastély, a várkert, a XIX–XX. századi épületek által meghatározott városkép, a Fehér-Körös egykori mederrendszerét lekövető utcahálózat. Másfelől pedig a parkok, a gondozott előkertek, a virágokkal teli közterek közvetítette kisvárosias és gyógyhelyi hangulat, a várfürdő nyári nyüzsgése, a belvárosi korzó mediterránba hajló hangulata és a termálvíz.

Komoróczki Aliz: az egységesség fontos szempont /Fotó: Imre György/

A város – annak ellenére, hogy nagyon erős hangulattal és kisugárzással bír – mégsem rendelkezik a szó marketinges értelmében vett igazi arculattal. Jelenleg inkább több külön álló márka – például a turisztikai és egyes attrakciók, intézmények önálló márkájának – halmazáról van szó, mintsem egységes egészről. Ezért is döntött úgy Gyula vezetése, hogy – a helyi városmarketinges szakemberek javaslatát figyelembe véve – pályázatot írjanak ki a város jelenlegi arculatának teljes megújítására.

A teljes dizájn érintené a város fontos cégeit és intézményeit, nemcsak az idegenforgalomban tevékenykedőket, de gyakorlatilag valamennyi önkormányzati kft.-t. Alapfeltételek, hogy az arculat online és offline formában is, illetve a cégek már meglévő arculatával egységesen is működjön.

– A pályázóknak el kell készíteniük a város logóját, kitalálni a színvilágot és a tipográfiát – fogalmazott Komoróczki Aliz. – Ugyancsak be kell mutatni azokat az elképzeléseket, amelyek arról szólnak, hogy miként tudnak az említett cégek az új márkajelhez kapcsolódni, egységesítve ezzel a városarculatot. Az új arculat nem azt jelenti, hogy minden intézmény és gazdasági társaság ugyanazt a logót fogja használni, hanem „a gyulai ernyőmárka” létrehozásáról van szó, melyben minden önálló szervezet megtartja majd egyediségét.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában