2024.02.07. 10:15
Elképesztő mértékben csökkentették az útfelújításra fordítható keretet a fővárosban
Az előző évekhez képest az elmúlt esztendőben csupán a szokásos összeg tizedét költötte útfelújításra a főváros vezetése – tudta meg a Metropol.
Karácsony Gergely főpolgármester (k) beszél, mellette Kiss Ambrus (független) általános főpolgármester-helyettes (b) és Számadó Tamás főjegyző (j) a Fővárosi Közgyűlés ülésén a Városházán 2024. január 31-én
Forrás: MTI
Fotó: Soós Lajos
Hiába látná el feladatait a Budapest Közút, ha a főváros vezetése megszabja, hogy az adott évben mennyit költhetnek az utak minőségének fenntartására és javítására – pedig a fővárosi utak állapota megkívánná a törődést, hogy a járművek kerekei és a futóművek ne menjenek tönkre a főpolgármester spórolása miatt.
Karácsony nem száll le az autósokról: kerékpártárolókat építtetne a parkolóhelyekre
A Budapest Közút 2020-ban bruttó 3,3 milliárd forintot, 2021-ben bruttó 2,2 milliárd forintot, 2022-ben pedig bruttó 3,2 milliárd forintot fordíthatott útfelújításra,
tavaly viszont – a főváros vezetésének döntése alapján – mindössze bruttó 281 millió forintot.
Ezzel párhuzamosan kátyúzásra nagyjából ugyanannyit költött a főváros három éven át, majd tavaly kiugróan többet (2020-ban bruttó 300,8 millió forintot, 2021-ben bruttó 210,2 millió forintot, 2022-ben bruttó 289 millió forintot, tavaly pedig már 536 millió forintot), de ha közben az utak felújítása elmarad, akkor azok általános állapota romlik, és egyre több lesz a kátyú – tudatta a Metropol.
Pedig a rossz utak nemcsak az autósok életét nehezítik meg, hanem a tömegközlekedésben utazókét is. Karácsonyék először járatritkítással akarták áthidalni a problémát, gondolván, kevesebb lesz a panasz, ha a kátyúk ugyan maradnak az utakon, busz viszont nem lesz, hogy belehajtson.
Később a főpolgármester a kialakuló ellenállás miatt kénytelen volt visszavonni a járatritkításokat, azonban a buszok így is lassabban tudnak csak közlekedni a katasztrofális minőségű fővárosi utakon. A menetidők ezzel nőnek, és a közösségi közlekedés veszít versenyképességéből – mutat rá a Magyar Nemzet.
A Metropol cikke ITT , a Magyar Nemzet írása pedig ITT olvasható.