Hirdetés

2022.03.11. 08:26

Sokszínű lehetőséget biztosít a Gyulai Dürer Albert Általános Iskola

Sokszínű, összetett és gyermekközpontú lehetőségekkel várja a diákokat a Gyulai Dürer Albert Általános Iskola. A magas szintű pedagógiai munka mellett Sakkpalota, az angol nyelv megismerésére is hangsúlyt fektető krikettedzés, Boldog Iskola program, úszás és néptánc is szolgálja a diákokat az intézményben.

A Sakkpalota a gyerekek számtalan képességét erősíti, emellett kellemes perceket is biztosít az iskola tanulóinak

„Az iskola arra való, hogy az ember megtanuljon tanulni, hogy felébredjen tudásvágya, megismerje a jól végzett munka örömét, megízlelje az alkotás izgalmát, és megtalálja a munkát, amit szeretni fog” – idézte elöljáróban Szent-Györgyi Albert gondolatait Csontosné László Anikó intézményvezető. 

A Gyulai Dürer Albert Általános Iskola 1960 óta működik Gyula belvárosában, a Szent István utca 29. szám alatt. A gyerekek fejlődését korszerű, modern terek biztosítják. 

A Gyulai Tankerületi Központnak és az önkormányzatnak köszönhetően az iskola megújult.

A Gyulai Tankerületi Központnak és Gyula Város Önkormányzatának köszönhetően az iskolaépületet 2018-ban újították fel, míg a szabadidő eltöltésére kiválóan alkalmas iskolaudvart 2016-ban. A tantermek jól felszereltek, tornaterem, tornaszoba, tankonyha, ebédlő egyaránt rendelkezésre áll. A tapasztalt, munkájuk iránt elhivatott pedagógusok számára pedig a legfontosabb a diákok magas szintű, gyermekközpontú nevelése, oktatása. 

A Boldog Iskola erősíti a pozitív életszemléletet.

Alsó tagozaton a tanulók kipróbálhatják magukat a különböző tehetségterületeken, úszó-, illetve néptáncosztály egyaránt működik az iskolában. 

A gyerekek emellett angol, illetve német nyelvből választhatnak az elsős beiratkozás alkalmával. 

Ezenkívül alsó tagozaton lehetőség nyílik a Sakkpalota szakkörön és speciális sportfoglalkozásokon, így az angol nyelvű krikettoktatáson való részvételre is. Valamennyi alsós évfolyamon a tehetséggondozás, illetve a felzárkóztatás lehetőségét biztosító differenciáló órákat tartanak. Felső tagozaton a tanórai kereteken belül és a különböző foglalkozásokon egyaránt hangsúlyt fektetnek a tehetséggondozásra. Fontos cél az önálló tanulóvá válás és a saját érdeklődésükre épülő kreatív személyiségek nevelése. A testedzés és tudásmegszerzés mellett fontosnak tartják az emberi értékek átadását, a tanulói személyiség kiegyensúlyozott fejlesztését. 

 

Úszóosztályok a Dürerben 

 

Szatai Tiborné pedagógus elmondta, a Gyulai Dürer Albert Általános Iskola és a Gyulai Várfürdő Úszó Szakosztálya között nyolc évvel ezelőtt jött létre megállapodás, amely lehetőséget nyújt arra, hogy a testnevelés tanterv biztosította tízalkalmas úszásoktatáson felül, évfolyamonként egy osztályban folyamatosan tanítsák ezt a sportot. Így 2014 óta „úszó osztályok” működnek az alsó tagozaton. 

A heti öt testnevelésórából kettő a Gyulai Várfürdőben zajlik, melyeket szakképzett oktatók tartanak. Elsőtől negyedikig a gyerekek vízbiztonságra tesznek szert, megtanulnak több úszásnemet, a mell-, hát- és gyorsúszást. Folyamatosan erősödnek, kitartóbbá válnak, valamint a tartásproblémák kezelésében is segítséget kapnak ezeken a foglalkozáson. Természetesen az órák alatt a vizes játékok sem maradnak el. Csapatjátékokban, különböző eszközök használata közben szokják meg a vízben végezhető tevékenységeket, illetve életvédelmi tudnivalókat ismernek meg. 

 

A néptánc is kifejezetten népszerű 

 

Csontosné László Anikó elmondta, néptáncosztályaik­ban a heti öt testnevelésórából egy órában zajlik néptánc­oktatás. A 2022/2023-as tanévtől kezdve a néptáncosz­tályban heti egy testnevelésórában tervezik bevezetni a Kosárpalánta programot, mely ötvözi az atlétika, a gimnasztika és a küzdősportok hasznos alapmozgásanyagát a kosárlabda megalapozó gyakorlataival. 

 

A Sakkpalota is erősíti a képességeket 

 

Az iskolában elérhető a Sakkpalota program is. Horváthné Vidéki Judit tanítónő elmondta, a Polgár Judit Sakk Alapítvány egy egyedülálló, új módszertani programot dolgozott ki az általános képességfejlesztésre, a logikus és kreatív gondolkodás elősegítésére, a digitális korban fellépő gondolkodásfejlődési hiányosságok pótlására, amelyben a sakkjáték megismerése nem cél, hanem eszköz. A Sakkpalota programot 2017 óta alkalmazzák az alsó tagozaton, amivel könnyebbé teszik az óvoda és az iskola közötti zökkenőmentes átmenetet, és erősítik a gyerekek számtalan képességét a tanórákon és azokon kívül is. A legérdeklődőbbek szakköri foglalkozás keretében gazdagíthatják tovább sakktudásukat­. 

 

A Boldog Iskola segíti a pozitív életszemléletet 

 

Karácsonyné Takács Nóra intézményvezető-helyettes kérdésünkre kifejtette, az Eötvös Loránd Tudomány Egyetem (ELTE) Pedagógiai és Pszichológiai Kara által tudományosan is igazolt Boldog Iskola programot az iskola a 2020/2021-es tanévtől vezette be. Jelenleg az 1. b osztály vesz részt a programban. 

– Pedagógusaink gyermekközpontú szemlélete, a Pedagógiai Programunkban meghatározott céljaink összhangban állnak a Boldog Iskola program törekvéseivel. A program célja a gyerekekben a pozitív életszemlélet, az életöröm, optimizmus kialakítása a boldog gyermekkor és kiegyensúlyozott felnőttlét érdekében – hangsúlyozta az intézményvezető-helyettes. 

Krikettedzéseket is tartanak a Dürerben 

 

A jelenlegi 6. osztályos diákjaink számára három évvel ezelőtt sikeresen indítottunk el egy, az angol nyelv gyakorlását segítő programot – szólt a kezdeményezés hátteréről Móricz-Orsovszky Ibolya pedagógus. Mint elmondta, angol anyanyelvű pedagógus, lektor tart krikettedzéseket tanulóiknak szombaton délelőttönként, az iskola tornatermében. 

– A gyerekek nagy lelkesedéssel, nagyon jó hangulatban, angolul kommunikálva töltik el az időt. Egy-egy alkalommal a békéscsabai és a szentendrei krikettcsapatok ellen is játszottak már – tette hozzá a szakember. 

A krikett méltán népszerű.

Kitűnő alapokat kapnak itt a fiatalok 

 

A Gyulai Dürer Albert Általános Iskola pedagógusainak munkája eredményeként diákjaik úgy hagyják el intézményüket, hogy birtokában vannak azoknak az alapoknak, amelyek segítségével kitűnő szakemberekké, mérnökökké, orvosokká, jogászokká, informatikusokká, közgazdászokká, pedagógusokká, sportolókká válhatnak – összegezte Csontosné László Anikó legfőbb eredményeiket. Hangsúlyozta, mindehhez szükség van a pedagógusok, szülők, a család összefogására, akik mindent megtesznek azért, hogy a gyermekek egészséges, az élet minden területén stabilan teljesítő fiatalok legyenek.

 

4,61-es tanulmányi átlageredményt értek el az intézmény diákjai

 

A Gyulai Dürer Albert Általános Iskola kiváló szakmai munkájára, eredményeségére mutat rá, hogy a 2020/2021. tanévben is 4.61 volt a tanulmányi átlageredmény az intézményben – emelte ki Teleki-Szávai Krisztina tankerületi igazgató. A kompetencia alapú oktatás módszertanának és eszközeinek széleskörű alkalmazására, az egyéni fejlesztésre és tehetséggondozásra épülő pedagógiához korszerű, 21. századi oktatási környezet biztosít hátteret. Az iskola IKT eszközhasználatát a Gyulai Tankerületi Központ az elmúlt tanévben is interaktív kijelzők és panelek, projektorok s 30 darab tanulói tablet beszerzésével támogatta. Az immár öt esztendeje működtetett könyvtár-fejlesztési programunk keretében újabb szakkönyvekkel, szótárakkal, ismeretterjesztő alkotásokkal s irodalmi művekkel gyarapodott az intézmény. A kulturális és a művészeti nevelés-oktatás eszközrendszerét pedig 24 m2-es mobilszínpad, aktív hangfal-, keverőszett s mikrofon együttesének megvásárlása gazdagította, elősegítve a tanulók körében a közösségformálást, az önkifejezést s örömet jelentő alkotás lehetőségét, az értelmi s érzelmi nevelés összhangját.

Mit jelent düreresnek lenni?

• Jó közösséget, 

• versenyképes tudást, 

• bensőséges, családi légkört, 

• a jövőt.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában