2022.09.23. 07:02
A kolbászkirály a „Fröcsiért” kapta meg újabb nagydíját
A gyulai Dékány Ferenc, a 88. életévében járó kolbászkirály immáron 34. termékéért vehetett át országos nagydíjat a minap a Parlamentben Farkas Sándortól, az Agrárminisztérium miniszterhelyettesétől. Ahogy a Deka Union családi vállalkozás tulajdonosa mondta, szinte már hazajár az Országházba, a díjkiosztókon bérelt helye van, és ezt a jövőben is szeretné megőrizni. Ezért már azt is kiötlötte, mivel nevez jövőre az Érték és Minőség Nagydíjra.
Apa és fia az Országházban a nagydíjjal és a díszoklevéllel
Fotó: Abraham Attila
Dékány Ferenc a díjnyertes Fröcsiről kiemelte, ez az idei év új Deka Union-slágere, egy magas hőfokon füstölt lángolt kolbász. A nevet a Mester arról adta a terméknek, hogy főzés után, evés közben fröcsköl egy kicsit, így fehér ingben óvatosan kell fogyasztani. Ugyanakkor annyira jóízű, hogy nem lehet abbahagyni.
– A Fröcsi egy régi, klasszikus recepten alapszik – hangsúlyozta Feri bácsi. – A kolbász készítésében az új technológia kidolgozása és az értékmentés fonódik össze. A falusi disznóvágások eredeti, izgalmas ízvilágát hozza be a magyar kolbásztermékek piacára.
A termék elkészítéséhez a magyar piacon eddig nem használt új lángolási eljárást dolgoztunk ki. A főzni és sütni való kolbász eredeti neve a szakmában friss kolbász, melyhez friss sertéshúst dolgozunk fel, fűszerezéséhez pedig a többgenerációs családi hagyomány által finomított és megőrzött recepteket használtuk. A frissen betöltött kolbászt a kilángolás tradicionális technikájával magas hőfokon kezeljük, majd a tűz letompítása után enyhe füstölést kap.
Ezzel az innovációval – a modern lángolási technika, és az ehhez szükséges eszközök kifejlesztésével – a múltat és a 21. századot köti össze egyedülálló módon a Deka Union. Az eljárás során megszülető, különleges ízvilágú kolbász egy hagyományos, régen igencsak kedvelt terméket hoz vissza a magyar vásárlók asztalára.
– A magyar vásárlók kedvelik és keresik a kolbásztermékeket, ezen a jelenlegi gazdasági és inflációs helyzet sem változtat – ecsetelte a Mester. – A mi feladatunk, hogy a termékpalettánkat bővítve olyan, ár-érték arányban is megfelelő kolbászokat tegyünk a magyar vásárlók asztalára, amelyek minőségi alapanyagokból készülnek, finomak és megfizethetők.
Különleges kínálat a Kolbászfaluban
A kolbászkirály elmondta, az egyik erősségük, hogy úgy újítanak, innoválnak, hogy közben értéket mentenek.
– Idén már volt olyan különleges együttműködésünk, amelyben hasonló módon a kolbász kultúráját igyekeztünk terjeszteni, nem szokványos módon – hangsúlyozta Dékány Ferenc. – A balatoni Kolbászfaluban a receptjeimet alapul véve dolgoztunk ki nemzetközi kolbászrecepteket, és hoztuk a hazai asztalra. Ezzel teremtve meg a lehetőséget, hogy mindenki kiválaszthassa, hogy a gyulai ízvilágú csípős, a mexikói chorizo, indiai, sváb, görög narancsos vagy olasz mazsolaboros kolbász az, amit fogyasztani szeretne. Ebbe az idei innovációs kolbászsorba csatlakozott most a Fröcsi is.
Elérhetőségeink:
e-mail: [email protected],
honlap:www.deka-union.eu.