2019.06.12. 17:41
Korántsem kamaszok kisded játéka
A napokban a videójátékosok és a gyártók szemüket a Los Angeles-i Kongresszusi Központban rendezett idei E3-ra (Electronic Entertainment Expo) szegezik.
Az Entertainment Software Association (ESA), Szórakoztatóipari Szoftver Szövetség által rendezett kiállítás a világ legnagyobb számítógépes és videojáték-rendezvénye. Az iparág legnagyobb szereplőinek többsége itt mutatja be legújabb termékeit.
Mára a videójáték már majdnem teljesen a felhőbe ment
A gyárak szinte kivétel nélkül áttérnek a fizikai hordozókról a streaming internetes megoldásokra. Ennek egészen különböző magyarázatát adják a közösségi élménytől a korszerűségig – és persze sokkal olcsóbban ki is jönnek, mintha dobozos termékeket árulnának.
A videójáték egyre kortalanabb. Sokan még mindig úgy gondolnak rá, mint valami életkori sajátosságra, amit vastagszemüveges, serdülő fiúk az elsötétített szobájuk mélyén, a képernyő előtt kattintgatva művelnek.
Pedig korántsem így van.
Az ESA szerint az Egyesült Államokban az átlagos férfi videójátékos 32-nél, az átlagos női játékos 34 évnél idősebb. Azért is óriási üzlet, mert a közönsége immáron fizetőképes, nem kell arra várnia, hogy a szülők kinyissák a pénztárcájukat.
Tudjuk, óriási biznisz lett
Mint a Statista ábrájának alábbi, milliárd dollárban megadott adataiból kiderül, a videójátékokra, hardverekre és kiegészítőkre fordított kiadások tavaly rekordszintet értek el, 43 milliárd dollárra rúgtak az USA-ban. A játékkiadók, konzolkészítők és más iparági szereplők nyilván mindent megtesznek azért, hogy a játékosok idén még többet költsenek.
Borítókép: Shutterstock