Slágertermékek járvány idején

2021.04.02. 15:00

Ezeket kapkodták az online dolgozók a home office évében

Meglepő, hogy miket vásároltunk leginkább az otthoni munka ideje alatt.

Forrás: Shutterstock

Sokan vettek laptopot és tabletet a járvány miatt home office-ba, távoktatásba kényszerült magyar családok közül az Extreme Digitalnál, de a pandémia egy évének

három legnépszerűbb otthon dolgozós terméke a headset, a forgószék és a wifi-router az eladási számok alapján.

Azt, hogy milyen sokan váltottak a járvány nyomán távmunkára, a legjobban a mikrofonos fejhallgatók eladásának alakulása szemlélteti: 2020. márciusa és 2021. márciusa között

csaknem háromszor több headsetet rendeltek

az Extreme Digitalnál, mint egy évvel korábban. Az átlagos vásárló bruttó 5 ezer forintot költött egy mikrofonos fülesre.

A második legnépszerűbb termék a forgószék volt, amelyekből 154 százalékkal több fogyott a járvány alatt, ezek közül is leginkább a gamer székek voltak kelendőek.

Az átlagos vásárló 50 ezer forintot szánt egy forgószékre, a második legnépszerűbb modell azonban a közel 100 ezer forintos Natec Genesis Nitr500-as gamer szék volt. A harmadik legnépszerűbb otthon dolgozós kategóriát a wifi routerek és egyéb hálózati eszközök jelentik, ezek eladásai csaknem megduplázódtak. Egy tipikus vásárló 14 ezer forintos eszközt választott, és főként a TP-Link, illetve az Asus hálózati eszközét rendelte meg.

Minden bizonnyal sokan találták kényelmetlennek az egész napos laptop melletti munkát,

mivel a járvány első 12 hónapja alatt nagyjából másfélszer annyi billentyűzet és egér fogyott, mint egy évvel korábban. Egy kézreálló egérre 5 ezer forintot, egy kényelmes gépelést nyújtó billentyűzetre pedig közel 9 ezer forintot áldoztak a vásárlók, mindkét esetben a Logitech és a Genius termékei voltak a legnépszerűbbek.

Egy nagy képernyő is sokkal könnyebbé teszi a munkát, nem véletlen, hogy a járvány kezdete óta minden hónapban legalább másfélszer annyi monitort vásárolnak az Extreme Digitalnál, mint a pandémia előtt. A legnépszerűbb típus a 24 colos full-HD monitor, de a gyors képfrissítést támogató gamer monitorok is jól fogytak, egy tipikus vásárló 48 ezer forintot költött ezekre.

Távoktatáshoz kellett az új laptop és tablet

A pandémia kezdete óta harmadával vásároltak több laptopot az Extreme Digitalnál az azt megelőző évhez képest. Egy tipikus vásárló 218 ezer forintot költött új noteszgépre, a legnépszerűbb márkák a Lenovo, az Asus és a HP voltak.

Az eladási szám lehetett volna jóval magasabb is,

ha a járvány elején világszerte nem akadozott volna az ellátás. Az asztali PC-k jóval kevésbé voltak népszerűek a járvány alatt, gyakorlatilag ugyanannyit vásároltak belőlük, mint a pandémia előtti évben.

A táblagépek eladásai a pandémia évében a megelőző év másfélszeresére emelkedtek, egy átlagos vásárló 73 ezer forintot hagyott a pénztárnál tabletekért, amelyek többsége a Huawei, a Samsung és a Lenovo androidos modelljei közül került ki.

Borítóképünk illusztráció

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!