nézői szokások

2019.04.04. 20:45

Márciusban minden jelentős korcsoportban piacvezető a TV2 Csoport

Tizenhat év után először idén márciusban sikerült mindhárom jelentős célcsoportban (18-59, 18-49, 4+) az egész napot vizsgálva a TV2 Csoportnak megelőzni konkurensét.

Alerte a Malibu Baywatch Serie TV 1989 2001 David Hasselhoff Jeremy Jackson Michael Newman Pamela Anderson Chris Fiore Gregory Alan Williams Alexandra Paul Michael Bergin David Chokachi Yasmine Bleeth David Charvet. COLLECTION CHRISTOPHEL © GTG Entertainment / Pearson All American television / The Baywatch Company

Forrás: AFP / COLLECTION CHRISTOPHEL

Fotó: Collection Christophel

Az egész napot tekintve 2019 márciusában a TV2 Csoport együttes közönségaránya magasabb volt az RTL Magyarország közönségarányánál mindhárom vizsgált célcsoportban (18-59: SHR% TV2 Cs. 23,9 / SHR% RTL Mo. 22,8; 18-49: SHR% TV2 Cs. 23,7/ SHR% RTL Mo. 22,0; 4+: SHR% TV2 Cs. 25,0 / SHR% RTL Mo. 20,4).

Ez a fölény kizárólag a kábelcsatornákat tekintve is érzékelhető. A TV2 kábelcsatornái együttesen mind főműsoridőben, mind az egész napot tekintve magasabb közönségarányt értek el március hónapban, mint az RTL Magyarország kábelcsatornái, mindhárom vizsgált célcsoportra vonatkozóan (18-59, 18-49, 4+).

Márciusban a TV2 kábelcsatornáinak együttes közönségaránya (SHR%) a 18-59-es célcsoportban, egész napot tekintve az eddigi legmagasabb volt (15,6%).

„Nagy büszkeség számunkra, hogy a 2016 májusában bejelentett programstratégia kevesebb, mint 3 év alatt meghozta eredményét, azaz mindhárom célcsoportban egyértelműen piacvezető lett a TV2 Csoport. Fontos kiemelni, hogy a programstratégia lényege pont az, hogy a rendelkezésre álló erőforrásokból milyen arányban fordítunk napi sajátgyártásra, showműsorokra, fikciós sorozatokra, sportjogokra, meglévő kábelcsatornák működtetésére vagy éppen újak indítására és vásárolt tartalmakra. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyar tévénézők többsége a TV2 Csoportot választotta” – mondta Fischer Gábor, a TV2 Csoport programigazgatója.

A február 17-én indult Moziverzum és Jocky TV a TV2 Csoport számára egyértelműen jó döntésnek bizonyult, hiszen a nézők pozitív reakciója azt mutatja, hogy valós igény van az új csatornákra. Sikerült új nézőket szerezni, amivel a TV2 Csoport kábelportfóliója tovább erősítette piaci pozícióját. A Moziverzum első teljes hónapjában maga mögé utasította konkurenseit (AMC, Paramount, Film Cafe, Film4, Sony Movie Channel, Film Mania) a teljes napot tekintve a 18-59-es célcsoportban (18-59 SHR% 1,4).

A Prime új napi rekordot döntött a 18-59-es célcsoportban (4,9% SHR, márc. 28.), a csatorna havi átlaga 2,9% (SHR, 18-59, egész nap). A Humor+ szintén új rekordot állított: a havi SHR% a 18-59-es célcsoportban az egész napot vizsgálva 0,8%. A 18-59-es célcsoportban a Prime és a Humor+ is mind egész napra vonatkozóan, mind főműsoridőben előrébb tudott kerülni 2019 februárjához képest a csatornák rangsorában. (Prime: főműsoridő: febr. 2,1 SHR%, márc. 2,5 SHR%, egész nap: febr. 2,4%, márc. 2,9%; Humor+: főműsoridő: febr. 0,4 SHR%, márc. 0,8 SHR%, egész nap: febr. 0,5 SHR%, márc. 0,8%)

A TV2 kábelportfólió nem a csatornák mennyisége okán nézettebb az RTL Magyarország kábelportfóliójánál. Ha az RTL Magyarország hét kábelcsatornáját összehasonlítjuk a TV2 hét legnézettebb kábelcsatornájával, a kábelcsoportok sorrendje nem változik. Ebben az esetben a TV2 kábelcsatornáinak közönségaránya 13,6% (SHR) lenne, míg az RTL Magyarország kábelcsatornáié marad 12,3% (18-59, március).

Ha ezt a hét-hét csatornát nézettségi sorrend szerint párba állítjuk, hét esetből hatszor a TV2 csatornái győznek (18-59, március). Szintén érzékelhető a különbség, ha megvizsgáljuk a legnézettebb csatornák listáját márciusban. A top 30-ban hét TV2-es kábeladó szerepel, viszont csak 4 RTL Magyarország kábelcsatorna.

A TV2 a teljes lakosság körében az egész napot tekintve márciusban is megtartotta piacvezető szerepét az RTL Klubbal szemben (4+ SHR% TV2 10,6 / RTL Klub 10,0). A TV2 legnézettebb műsora márciusban a Baywatch volt (márc. 3. vasárnap este 18:57-től, SHR 15,3%). Az RTL Klub a Baywatch idősávjában 9,4%-os SHR-t ért el (18-59) a Csillagok háborúja 1. – Baljós árnyak c. filmmel.

Forrás: Nielsen Közönségmérés/TV2 Kutatás, valós idejű nézettségi adatok alapján, 2019. március 1-31. között, főműsoridő esetén: 18-23h

Borítókép: David Hasselhoff, vagyis Mitch Buchannon. Klasszik.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!