2019.05.07. 13:10
Egyre több okoskenyeret eszünk
Dinamikusan nő az „okoskenyerek” piaca Magyarországon, az ebből származó árbevétel a következő két évben elérheti a 2-5 milliárd forintot.
Forrás: Shutterstock
Szakács Tamás, a Hajdúsági Sütödék Zrt. vezérigazgatója elmondta: az elmúlt két évben, piaci bevezetése óta a cégcsoport csaknem hétmilliárd forintos árbevételének a tíz százaléka már az „okosélelmiszerekből” származik.
Ilyen terméknek nevezik azokat az élelmiszereket, amelyek tudományosan igazoltan kedvező élettani, egészséget támogató, vagy a betegségek kialakulásának kockázatát csökkentő hatásuk is van
- magyarázta.
A 420 embert foglalkoztató cégcsoport tavalyi árbevétele 6,8 milliárd forint volt, idei árbevételi tervük 7,2 milliárd forint. Az „okosélelmiszer” kutatási programjuk 2000-ben kezdődött, eddig öt új terméket fejlesztettek ki, amelyek többségével a következő években jelennek meg a piacon – mondta.
A cégcsoport 19 éves kutató-fejlesztő munkájának eredményeként születtek meg a speciális vitamin- és ásványianyag-kombinációt tartalmazó cipók,
amelyek különféle egészségi problémák megoldásában segíthetnek úgy az embereknek, hogy nem kell változtatniuk az étkezési szokásaikon – mondta a vezérigazgató.
Borítókép: illusztráció