Sikeres a hálózat

2022.10.08. 14:34

Tovább bővíti a Spar Magyarország a partnerprogramját

Az elmúlt tíz év sikerei, illetve a piaci folyamatok arra sarkallják az áruházláncot, hogy tovább fejlessze a családi vállalkozásokon alapuló, mintegy háromezer munkavállalónak stabil megélhetést biztosító üzlethálózati koncepciót.

Heiszler Gabriella, a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. ügyvezető igazgatója egy OMV-töltőállomáson lévő SPAR üzletben tartott háttérbeszélgetésen 2018. január 25-én

Forrás: MTI

Fotó: Mohai Balázs

A hazai élelmiszer-kereskedelem az utóbbi néhány évben ismét a kis alapterületű kényelmi bolthálózatokról szól, a napi bevásárlásokat a háztartások rendszerint az ilyen üzletekben intézik. A fogyasztói szemléletváltás egyik oka, hogy a háztartások többször vásárolnak kisebb kosárértéket, szemben a 15-20 évvel ezelőtti heti egyszeri nagybevásárlás helyett. Többek között ez, illetve a Spar-partnerprogram elmúlt tízéves sikerei miatt tűzte ki a Spar Magyarország Kft. stratégiai célként, hogy mind több helyen a kisebb településeken is elérhetővé váljon a cég által kínált magas minőség – mondta a Magyar Nemzetnek Heiszler Gabriella ügyvezető igazgató.

Kiemelte, a bővülési tervekhez a saját üzlethálózat mellett egyre nagyobb mértékben támaszkodhatnak a franchise-partnereikre, akiknek egységei immár az ország 114 pontján találhatók meg.

 (A Spar-partnerprogram egy olyan franchise-rendszer, amelybe családi vállalkozások, befektetők szállhatnak be, átvéve a kereskedelmi lánc kínálta szakértelmet, tudásbázist és a felkínált technikákat.)

Heiszler Gabriella ismertette, hogy az elmúlt három évben stabil, 20 százalék körüli fejlődés volt megfigyelhető, és mára a teljes magyarországi Spar-hálózat forgalmának 10 százalékát bonyolítja a franchise-rendszer, ami példaértékű a nemzetközi trendeket figyelembe véve. 

Az elmúlt tíz évben összesen 242 üzlet csatlakozott a franchise-programhoz: ezek közül 36 Spar-partner, 69 Spar market, 86 OMV-Spar Express, 51 pedig Lukoil-Despar üzletként fut. 

A hálózat napjainkban már több mint háromezer munkavállalónak biztosít megélhetést, azt pedig a kategória szerinti bontás is nyomatékosította, hogy továbbra is nagy jelentőségű értékesítési pontok a töltőállomások. 

A vállalat olyan, elsősorban családi vállalkozásokkal keresi az üzleti kapcsolatot, amelyek azon túl, hogy részt vesznek a cégük mindennapi életében, többéves kereskedelmi, kiskereskedői tapasztalattal és stabil pénzügyi háttérrel rendelkeznek. Emellett az is előnyt jelenthet, ha valaki rendelkezik akár kiskereskedelemben, akár más területen – vendéglátásban – franchise-működési tapasztalattal. 

A tartalom mellett a keret is megújul a partnerprogramban – fogalmazott az ügyvezető igazgató. 

A csatlakozó üzletek külsőleg és belső kialakításukat tekintve is átalakulnak. A modernizáció során megújul a homlokzat, az eladótér, és új gépparkot kapnak ezek az áruházak. 

A teljes cikk itt olvasható el

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában