2024.07.08. 12:26
Nagy Márton: azonnali cselekvésre és célzott akciótervre van szükség
A nyári utazási főszezonban a rendszeressé váló késések, járattörlések következtében családok százainak kellett méltatlan helyzetet elszenvedniük a megfelelő tájékoztatás és ellátás hiánya miatt. A tűrhetetlen állapotok felszámolása érdekében a magyar kormány összehangolt és azonnali cselekvést sürget – közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium hétfőn, írja az MTI.
Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter
Forrás: MTI
Fotó: Balogh Zoltán
A tárca közleménye szerint Nagy Márton a helyzet orvoslása érdekében hétfőn hivatalában fogadta Tóth Lászlót, a HungaroControl vezérigazgatóját. A tárcavezető leszögezte, hogy
a HungaroControl-nak mindent el kell követnie a zavartalan forgalom biztosítása érdekében.
A nemzetgazdasági miniszter a kialakult anomáliák kezelése és az áldatlan állapotok felszámolása érdekében olyan akcióterv kidolgozását várja el a HungaroControl vezetőjétől, amely rövid és középtávon is megoldást jelentő javaslatokat tartalmaz – olvasható az NGM közleményében.
Kezdeményezi a légitársaságok tájékoztatási kötelezettségére vonatkozó szabályok szigorítását a MUISZ egyik tagja
Kreiter Gábor, az ITAKA Utazási Iroda ügyvezető igazgatója mint a Magyar Utazási irodák Szövetségének (MUISZ) kiutaztatási bizottságának tagja kezdeményezi a légitársaságokra vonatkozó szabályok szigorítását a bizottság ülésén – közölte az utazásszervező cég hétfőn az MTI-vel.
A társaság azért szorgalmazza a változtatást, mert a légi járatok késése jelentős veszteségeket okoz az utazásszervezőknek, amelyeknek nincs hatáskörük az ilyen esetekre. Az ITAKA a közlemény szerint azt akarja elérni, hogy a légitársaságokat is legalább olyan szigorúbban szabályozzák, mint az utazásszervezőket, rájuk is kiterjedjen a tájékoztatási kötelezettség. „A légi közlekedés állapota az utóbbi időben kritikus, a késések egyre gyakoribbak, és ez jórészt a földi kiszolgálók felelőssége” – írták.
Az ITAKA egyik csoportja hétvégén Budapesten rekedt, mert a járatukat üzemeltető légitársaság gépe meghibásodott, a péntek délutáni felszállást ezért többször is el kellett halasztani. A Tailwind repülője végül vasárnap reggel indulhatott el Törökországba, addig az ITAKA munkatársai folyamatosan tájékoztatták az utasokat a fejleményekről, és a jogszabályi kötelezettségeiken túl is mindent megtettek, hogy az eset mindenki számára megnyugtató módon rendeződjön – tették hozzá.
„A vonatkozó jogszabályban felsorolt tájékoztatási és kártérítési kötelezettségen túlmutatva azonnal értesítettük a járatra várakozókat, megadtunk minden információt az utasoknak, több – korábban felsorolt – alternatívát is felkínálva nekik” – írták, példaként említve, hogy felajánlották a teljes visszatérítést, illetve a kedvezményes átfoglalási lehetőséget is.