2024.01.11. 18:27
Békéscsabán fejlesztett ki először szabadtéri digitális raktárat a Wienerberger
A világon elsőként Békéscsabán építette ki legújabb raktár-irányítási megoldását a Wienerberger. A beruházás forradalmasítja a vállalat raktárkezelési folyamatait, eredményeként már kültéren is digitálisan nyomon követhető az összes termék. Ez amellett, hogy papírmentes és időjárásálló, jelentősen felgyorsítja a kiszolgálási és a raktározási folyamatokat, valamint minimalizálja a hibalehetőséget és csökkenti a működési költségeket. A világ legnagyobb tégla- és Európa vezető kerámia tetőcserép gyártója a pilot projekt sikere után a többi országban is tervezi bevezetni a rendszert.
A projekt sikere után a vállalat úgy tervezi, hogy 2025-ig minden magyarországi telepére kiterjeszti a rendszert.
Fotó: magyarepitestechnika.hu/wienerberger
Mint a magyarepitestechnika.hu oldal írta, az építőiparban ma is megbízhatóan működnek a régi módszerek, de a digitalizáció betörésével megváltoztak a vásárlói igények. A vevők egyre pontosabb információt szeretnének kapni az egyes termékekről és az elérhető készletek mennyiségéről. A Békéscsabán idén ősszel elindított új, komplex end-to-end (E2E) raktár-irányítási rendszer, amely az SAP Warehouse Management modulját és a Wienerberger Digital Stockyard fejlesztését ötvözi, példaértékű lépés a cégcsoport digitális átalakulásában. Lehetővé teszi a gyártástól a vevők kiszolgálásáig terjedő teljes folyamat digitalizálását, a raklapazonosítástól kezdve a fuvarozók személyes bejelentkezésén át egészen a kiszállításig.
A beruházással az összekészítés ideje a tetőkiegészítők esetén 50, a tetőcserepeknél 22 százalékkal csökkent.
Az első hónapban tapasztalt eredmények már most jelentős javulást mutatnak: a cserépkomissiózás 22 százalékkal gyorsabb lett, a nem kerámia kiegészítők összekészítése 50 százalékkal javult, a fordulóidő 10 százalékkal rövidült, míg a hibaszám jelentősen lecsökkent. Emellett az új emberek betanulási ideje két hónapról két hétre csökkent, a teljes 7 hektár alapterületű raktáron található mintegy 1000 cikk ciklikus készlet ellenőrzéséhez is kevesebb, mint 14 nap elegendő a korábbi több hónap helyett.
A magyar menedzsment érdeme, hogy ez a fejlesztés megvalósult és az eddigi működés egyértelműen a projekt sikerességét igazolja. A központ más országaiban is érdeklődéssel figyelték a munkánkat, és már többen jelezték, hogy szeretnék máshol is kiépíteni. Az ellátási lánc digitalizációjában ez egy fontos pillér volt, hogy az end-to-end folyamat teljesen átalakuljon. Büszke vagyok a csapatra, hogy a minőségi termékekhez minőségi digitális raktározási rendszer csatlakozott – mondta Csömöri Gábor, a Wienerberger Magyarország országos raktározási vezetője.
A vállalat elkötelezett amellett, hogy az építőiparban is élen járjon a digitalizáció területén. Ez a pilot projekt azonban nemcsak a vállalat számára jelent mérföldkövet, hanem az építőiparon belül mindenkinek, aki kültéri raktározással dolgozik, új irányokat mutathat. Emellett nagy hatással van a vásárlók kiszolgálására és a vevők elégedettségének javítására.
– A projekt elsődleges célja, hogy a digitális megoldások bevezetésével növeljük a vevői elégedettséget, csökkentsük a vásárlói reklamációk számát és a visszáru mennyiségét. A rendszer által biztosított magas pontosság és átláthatóság elősegíti a készletek nyomon követhetőségét és kontrollját, amivel kiszolgálhatjuk a megváltozott vásárlói szokásokat. A fejlesztés egy gyorsabb, fenntarthatóbb, versenyképesebb ellátási lánc felé vezet minket – mondta Nagy Zsolt István, a Wienerberger Magyarország marketing vezetője.
A projekt sikere után a vállalat úgy tervezi, hogy 2025-ig minden magyarországi telepére kiterjeszti a rendszert. A digitalizáció a cégcsoport számára kiemelten fontos, és ez a fejlesztés egy lényeges lépést jelent egy kiváló, hosszútávon versenyképes ellátási lánc felé.