2020.09.09. 15:15
Még nem döntöttek az M47 útvonaláról
Továbbra is bizonytalan az M47-es gyorsforgalmi út nyomvonala. Két lehetséges opció van.
Derecske, 2018. október 28. Cölöpverővel építik a szalagkorlát oszlopait. Befejező szakaszához közeledik az M35 autópálya kivitelezése. A kopóréteg terítése, pihenőhelyek kialakítása, szalagkorlát felszerelése, útburkolati jelek felfestése, segélyhívók beüzemelése után, a terveknek megfelelően ez év december első harmadában az autópálya átadásra kerülhet a forgalom számára. MTVA/Bizományosi: Oláh Tibor *************************** Kedves Felhasználó! Ez a fotó nem a Duna Médiaszolgáltató Zrt./MTI által készített és kiadott fényképfelvétel, így harmadik személy által támasztott bárminemű – különösen szerzői jogi, szomszédos jogi és személyiségi jogi – igényért a fotó készítője közvetlenül maga áll helyt, az MTVA felelőssége e körben kizárt.
Fotó: Oláh Tibor
A megjelent hírekkel ellentétben nem dőlt el, hogy hol húzódik majd a Szegedet és Debrecent összekötő, megyénket is érintő kétszer kétsávos M47-es – tájékoztatott Facebook-oldalán Dankó Béla országgyűlési képviselő. Mint kifejtette, a megvalósíthatósági és egyéb hatástanulmányok várhatóan október 31-ig készülnek el a két tervezetről: a határ közelében, illetve a jelenlegi 47-es mentén futó verzióról.
– Döntés ezt követően születik a kérdésben. Mivel még azelőtt vagyunk, nem kizárható, hogy esetleg a határ menti változat lesz megvalósítva, ami mellett leginkább környezetvédelmi érvek szólnak – tette hozzá. Kiemelte, abban bíznak, hogy a Békés megyei települések többségének gazdaságfejlődését jobban szolgáló, jelenlegi 47-es melletti verzió épülhet majd meg.
A közelmúltban a Világgazdaság írt arról, hogy nyolcszáz kilométernyi út terve készül el hazánkban.
– A leghosszabb új út a Szeged és Debrecen közötti, kétszer két sávos, 160 kilométeres szakasz lenne, amelynek előkészítése 2018-ban indult, és amely jól példázza azt a szándékot, hogy Magyarország nagyvárosai között olyan közúti összeköttetéseket kell teremteni, amelyek szükségtelenné teszik a fővároson keresztüli, illetve a sok mellékúton át történő haladást – írja a Világgazdaság.
A cikket több portál is átvette, az egyik írt arról, hogy már eldőlt melyik változatot valósítják meg. Erről azonban csak október 31-e után születik majd döntést.
Az előzményeket IDE KATTINTVA olvashatja el.
Borítókép illusztráció: MW-archív.