2020.09.27. 13:30
Rangos díjat nyertek a gyulai diákok
Összesen 365 köznevelési és szakképző intézmény, tagintézmény érdemelte ki az Oktatási Hivatal Bázisintézménye címet idén márciusban, köztük a Gyulai Erkel Ferenc Gimnázium és Kollégium.
A patinás fürdővárosi intézményben a legfontosabbnak azt tartják, hogy több jó gyakorlatot oszthatnak meg más köznevelési intézményekkel. Ezek közé tartozik, hogy a gimnázium együttműködése példaértékű az általános iskolákkal, mindig örömmel várják a megye érdeklődő pedagógusait az „angol nyelvi vetélkedőre”, az „Oktoberfestre”, a „matematika szakmai napra”, a „kémia szakmai napra”, melyeknek keretében azt mutatják meg, hogy a gimnázium pedagógusai és diákjai hogyan teszik élménnyé a tudást, annak átadását a meghívott általános iskolai tanárokkal, tanulókkal.
Az iskolában évtizedek óta jól működik a cserediák-kapcsolat az olaszországi Budrióval és a németországi Ditzingennel. A pedagógusok szívesen adják át tapasztalataikat a több évtizedes közös munkáról, annak kiépítéséről, ápolásáról, hiszen a most induló Külföldi nyelvtanulási program kapcsán erre a tudásra minden középiskolának szüksége lesz. Évek óta szerveznek a gimnáziumban a pedagógusok különböző tematikus napokat, projektnapokat. Ezek közül kiemelkedik az „Egészségesen éld az életed! – Salátanap az Erkelben”, a „Költészetnapi program” és a „Történelem háziverseny”.
2020 tavaszán a gimnázium a „Digitális témahét” pályázati keretei között az „Iskolai könyvtárak az információs műveltségért” különdíj nyertese lett a Candide-dal a világ körül című projekttervvel. Elképzeléseik között szerepel, hogy a megvalósult projekt tapasztalatait megosztják bázisintézményi programként a megye érdeklődő pedagógusaival.
Az Erkel Ferenc gimnázium tantestülete büszke arra, hogy idén 33. alkalommal szervezte meg az Implom József Középiskolai Helyesírási Verseny Kárpát-medencei döntőjét. Mind a szervezés tapasztalatai, mind a feladatok megoldása szakmai segítségül szolgálhat minden érdeklődő számára. Ezért az idei tanév bázisintézményi programjában szerepel egy módszertani bemutató foglalkozás és műhelymunka Nyelvtantanítás a helyesírási alapelvektől az Implom-versenyig címmel.