2021.04.08. 13:59
Új utakon lehet majd bringázni Békésben
Megyénk számos településén napirenden van a kerékpárút-építés. Az Orosháza–Kardoskút–Tótkomlós–Mezőhegyes összekapcsolását is szolgáló szakasz téma a lakosság körében. A kerékpárút-hálózat fejlesztéséről beszélnek ezeken az érintett településeken az emberek, hiszen kitavaszodott, egyre többen nyergelnek át autóikról kerékpárokra. Kardoskúton Varga Pál polgármester a szomszédos települések polgármestereit levélben kereste fel.
Kardoskútnak legalább 15 éves álma, hogy lakosai biztonságosan megtehessék a szomszédos nagyvárosba jutást kerékpárúton. Ugyanis Orosházától alig 8 kilométer választja el, szinte kertvárosi funkciót tölt be a község a város mellett.
– Felcsillant a remény, mert azt a hírt hallottuk, talán Kardoskút és Tótkomlós között a tervezés, majd azt követően a kivitelezés is elkezdődik – fogalmazott bizakodva Varga Pál. Mint mondta, az Orosháza irányába vezető kerékpárút meglévő terveit időről időre alávetik a szükséges engedélyeztetéseknek, bármikor is szükség lesz azokra, a kardoskútiak rajtra készen álljanak.
A témában megkerestük a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Kommunikációs Osztályát. Arra a kérdésünkre, hogy milyen kerékpárút-hálózati fejlesztések vannak napirenden, tervben, Pécsi Norbert Sándor kommunikációs osztályvezető elmondta, cél a kerékpáros turizmus és a hivatáscélú kerékpározás feltételeinek a javítása. A kormány 2020 őszén 4 milliárd forintot biztosított kerékpárutak tervezésére. A forrás felett az aktív Magyarországért felelős kormánybiztos rendelkezik, aki az Innovációs és Technológiai Minisztériummal, valamint az Aktív- és Ökoturisztikai Fejlesztési Központtal (AÖFK) közösen döntött a forrás terhére az előkészítendő útvonalakról. A tervezést az AÖFK, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. és a megyei önkormányzatok közösen végzik.
A Magyar Közút által terveztetett kerékpárútszakaszok közül Békés megyét 6 új kerékpárút-tervezési projekt érinti:
Sarkad–Doboz, Vésztő–Bélmegyer–Tarhos, Kardoskút–Tótkomlós, Gyula–Elek, Békéscsaba–Murony–Kamut és Köröstarcsa–Körösladány.
– A tervezési feladatokban a Kardoskút–Tótkomlós közötti hiányzó kerékpárútszakasz is szerepel. A tervezési közbeszerzések megkezdődtek, folyamatban vannak. Sikeres eljárások esetén várhatóan április végén a tervezési szerződések hatályba léphetnek. A tervezések pedig az esztendő végéig befejeződhetnek. Az engedélyezési eljárások lezárásainak és a kivitelezésekhez szükséges források rendelkezésre állásának a függvényében az első útszakaszok építési munkái ezt követően kezdődhetnek el – tájékoztatta lapunkat a Magyar Közút szakembere.