Galériával

2021.12.15. 12:18

Lakitelek-Tiszakürt: újabb szakaszt adtak át az M44-esen

Ünnepélyes keretek között adták át az M44-es gyorsforgalmi út Lakitelek-Tiszakürt közötti 10 kilométeres szakaszát és az Európában egyedülálló új tiszaugi hidat szerdán délelőtt. A szakasz és az M44-es korábban elkészült részeit a személyautók és a buszok januártól is díjmentesen használhatják.

P. G.

Juhász Zoltán, Herczeg Tamás, Dankó Béla, Lezsák Sándor, Mosóczi László, Boldog István, dr. Kovács József és Varga Antal, a Duna Aszfalt Zrt. ügyvezetője /Fotó: Lehoczky Péter/

Mint azt Juhász Zoltán, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. igazgató-helyettese az átadáson kifejtette, az M44-es gyorsforgalmi út építése 2016-ban kezdődött el. A tervezett 125 kilométerből eddig 90 kilométer készült el. A most megvalósult 10 kilométeres szakasz ékköve az 556 méter hosszú Tisza-híd, amelynek szerkezete Európában is egyedülálló. Hozzátette, a beruházás tovább folytatódik. Jelenleg is épül a Lakitelek-Szentkirály közötti szakasz és bíznak benne, hogy a Szentkirálytól Kecskemétig tartó 32 kilométeres szakasz építését – amellyel az út teljessé válhat – jövő év elején el tudják kezdeni.

Dr. Kovács József, Békés megye 3. számú választókerületének országgyűlési képviselője elmondta, korábban tizenöt településen kellett áthaladni, hogy valaki a választókörzetéből, a román határtól autóval elérjen Budapestre.

– Napjainkra ehhez gyakorlatilag egyetlen településen sem kell átautózni – tette hozzá az országgyűlési képviselő. Dr. Kovács József hangsúlyozta, az M44-es fejlesztésének és természetesen egyéb közlekedési fejlesztéseknek, így az elkerülőknek köszönhetően nyugodtan, békésen, jó feltételek mellett autózhatunk Budapestre. Kiemelte, hogy a most elkészült szakasz igazi összekötő kapocs a Tiszántúl és a Duna-Tisza köze között. A képviselő elmondta, a beruházássorozat, a közlekedési feltételek javítása és biztonságosabbá tétele az érintett térségekben élő emberek megbecsülését és tiszteletét is jelenti. Kitért arra, hogy három és négy számjegyű utak javítása is folyamatosan zajlik, korábban járhatatlan utakat tettek járhatóvá.

Dankó Béla, Békés megye 2. számú választókerületének országgyűlési képviselője hangsúlyozta, a Békés megyeiek számára kiemelten fontos az M44-es minden elkészült szakasza. Megéltük azt az időszakot, amikor még nem létezett az M44-esnek egyetlen szakasza sem, ami hátrányt jelentett a megye gazdaságának, a foglalkoztatási és a jövedelmi adatok is jócskán elmaradtak az országostól. Ez sajnos részben most is így van, de már látszik a fejlődés. A 2017-es adatokhoz képest Békés megyében mostanra 43 százalékkal nőtt a nettó átlagkereset. Mint mondta, mindez köszönhető a kormány gazdaságélénkítő programjának, illetve az M44-es is hozzájárult ahhoz, hogy Békés megye gazdasága fejlődhessen.

Az országgyűlési képviselő elmondta, az Új Tisza-híd szimbóluma annak, hogy Békés megye végre bekapcsolódik az ország gazdasági vérkeringésébe. Kifejtette, a gazdasági fejlődés mellett a biztonság kérdése is kiemelten fontos, akik sokat jártak a 44-esen, tudják jól, mennyi veszélyt rejtett az ott zajló közlekedés. Hozzátette, az M44-esnek is köszönhetően ezen a téren szintén kedvező tendencia látszik kirajzolódni, hiszen míg 2018-ban 592 személyi sérüléssel járó baleset történt a megyében, 2020-ban 428 ilyen esetet regisztráltak. Harmadával csökkent a halálos, és közel felére mérséklődött a súlyos sérülésekkel járó balesetek száma.

Herczeg Tamás, Békés megye 1. számú választókerületének országgyűlési képviselője elmondta, az új Tisza-híd az echós szekér sziluettjét idézi, ami hosszú időn keresztül a vándorlást, az elvándorlást jelentette.

– A beruházás elkészültével viszont a helyben maradást, az ideérkezést testesíti meg – folytatta a gondolatot. Hangsúlyozta, ahhoz, hogy valaki helyben maradjon, hogy ne költözzön el onnan, ahol született, ahhoz, hogy befektetők, vállalkozók érkezzenek egy régióba, szükség van innovatív és egészséges környezetre, magas szintű képzőhelyekre, de a legfontosabb, hogy a térség vagy egy város jól elérhető legyen. Herczeg Tamás szólt arról, hogy az M44-es fejlesztésének köszönhetőn Békés megyéből egyre könnyebben elérhetővé válik Budapest és a Nyugat-Magyarország, ahogy onnan is könnyebbé válik a megye megközelítése. A képviselő emlékeztetett arra, hogy a közelmúltban elkezdődött a Lőkösháza-Békéscsaba vasútvonal korszerűsítése, ami a Partium felé erősíti tovább a közlekedést. Emellett látszik a kormányzati szándék, hogy az M44-es tovább épüljön a Partium felé.

2025-re teljesen elkészül az M44-es

Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára elmondta, kiemelt szakpolitikai törekvés a még csak kétsávos főutakon elérhető megyejogú városok bekötése a gyorsforgalmi hálózatba. A 2010 óta átadott beruházásoknak köszönhetően vált négysávos úton megközelíthetővé Eger, Salgótarján, Sopron, Szolnok, Szombathely és Veszprém. 2025-ig elkészül az M44-es összes szakasza, az évtized közepére így Békéscsabára is gyorsforgalmi úton utazhatunk majd. Az M44-es gyorsforgalmi út 125 kilométeres főpályáját és még majdnem 50 kilométer kapcsolódó közutat összesen mintegy 400 milliárd forintból építik meg 2025-re. Lezsák Sándor, az országgyűlés alelnöke, Bács- Kiskun megye 4. sz. választókerület országgyűlési képviselője elmondta, az új Tiszaugi- híd avatása egy új korszak nyitánya lesz a környéken élők számára. hiszen közelebb kerül a főváros, élénkül a gazdaság, biztonságosabb lesz a közlekedés, élhetőbbek azok a településeken, melyen korábban áthaladt a forgalom. Boldog István országgyűlési képviselő szintén méltatta a beruházást.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában