Tájékoztatás

2023.09.28. 07:09

Folyamatosan küldi az adószámla-értesítőket a NAV Békésben is

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) október végéig folyamatosan végzi az adószámla-értesítők kiküldését a magánszemély és egyéni vállalkozói ügyfeleinek. Akiknek van ügyfélkapus elérhetősége, azok a tárhelyen, akiknek nincs, azok a postaládájukban kereshetik a dokumentumot – ismerteti a hivatal közleményében.

Gyemendi Réka

Akiknek van ügyfélkapus elérhetősége, azok a tárhelyen, akiknek nincs, azok a postaládájukban kereshetik a dokumentumot

Fotó: MW-illusztráció

Tájékoztatnak, hogy adószámla-egyenlegéről csak az kap értesítést, akinek ötezer forintnál több tartozása, vagy ezer forintnál több túlfizetése van, vagy 2022-re késedelmi pótléka keletkezett. Országosan mintegy kétmillióan kapnak postán adószámla-értesítőt, vagy elektronikus értesítést.

Akinek ugyanis van KAÜ-azonosítása (ügyfélkapu, e-személyi igazolvány, arcképes videós azonosítás, telefonos azonosítás), az elektronikus tárhelyére fogja megkapni az adószámlájával kapcsolatos tájékoztatót, melyről e-mail-értesítés érkezik a regisztrációkor megadott címre. Ilyenkor érdemes mielőbb megnyitni a tárhelyet, ugyanis a beérkezett üzenetek harminc nap után automatikusan törlődnek a felületről, kivéve, ha azokat a megnyitás után a tartós tárba helyezik. Ha valaki nem nézte meg a tárhelyére érkezett üzenetet, de az e-mail-értesítésben látja, hogy folyószámla-rendezés kapcsán küldött üzenetet a NAV, akkor adószámla-egyenlegét az Ügyfélportálon is lekérdezheti. A NAV honlapján „Adószámla-lekérdezési útmutató” címmel szerepel egy részletes segítség, ami lépésről lépésre bemutatja a lekérdezés menetét.

Akinek tartozása van, az legegyszerűbben (banki költségek nélkül) az Ügyfélportálon fizetheti meg az összeget. Ehhez be kell lépnie a portálra, majd a kezdőoldalon található adószámla egyenlegnél a Bővebb információra kattintva kérdezheti le az adószámlát és a „Hátralék rendezés” gombbal már indítható is a fizetés. Az összeg rendezhető még banki átutalással (közlemény rovatban fel kell tüntetni az adóazonosító jelet), csekken vagy akár a NAV ügyfélszolgálatain bankkártyával. Csekket igényelni a legkönnyebben a 1819-es, ingyenesen hívható NAV Infóvonalon lehet, ahol a 3-as menüpontot kell választani.

A túlfizetés kiutalása vagy tartozásra átvezetése az Átvezetési és kiutalási kérelem (ATVUT17) elnevezésű űrlapon kérhető. Az űrlap legegyszerűbben szintén az Ügyfélportálról érhető el, az adószámla lekérdezése után, a „Túlfizetés rendezés” gombbal, külön segédprogram telepítése nélkül, bármilyen okoseszközről, akár mobiltelefonról is.

Akinek segítségre van szüksége az adószámlája értelmezéséhez, általános kérdésekkel hívhatja a NAV Infóvonalát a 1819-es telefonszámon. 

Konkrét ügyek intézéséhez mindössze ügyfél-azonosító szám (PIN-kód) vagy részleges kódú telefonos azonosítás szükséges. Ügyfél-azonosító szám legegyszerűbben az ONYA-ban igényelhető a TEL-nyomtatványon, ennek menetéről szintén elérhető a NAV honlapján egy részletes útmutató.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában