2024.01.29. 16:02
További szakrendelések kerültek be a csabai és a gyulai kórház betegirányítási rendszerébe
A Békés Vármegyei Központi Kórházban tavaly novemberben kezdte meg az új előjegyzési és betegirányító rendszer a működését. Az elmúlt hetekben az új rendszerbe további szakrendeléseket vontak be.
A csabai kórház több szakrendelését is bevonják a rendszerbe.
Fotó: Békés Vármegyei Központi Kórház -archív
Így immár a következő ellátások időpontfoglalása érhető el a háziorvosok és más járóbeteg szakrendelések szakorvosai részére az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási téren keresztül: a békéscsabai Dr. Réthy Pál Tagkórház valamennyi szakrendelését bevonták az új rendszerbe a központi laboratórium, a radiológiai munkahelyek (röntgen, ultrahang, CT, MRI, mammográfia), a bőrgyógyászat és tüdőgyógyászat, valamint a rehabilitációs szakrendelés kivételével.
A gyulai Pándy Kálmán Tagkórházban pedig bevonták a betegirányító rendszerbe a sebészeti tömb földszintjén található munkahelyeket, így az Aneszteziológiai ambulanciát, a Sebészeti szakrendelést és a Coloproctológia szakrendelést, továbbá a Gyermekosztály járóbeteg szakrendeléseit.
A központi kórház hangsúlyozta, hogy a fentiekkel párhuzamosan egy központi telefonszámot vezettek be.
Amennyiben valaki időpontot szeretne foglalni az új rendszerbe bevont munkahelyekre, kérik, hogy hívja a +36 66 555-444 telefonszámot.
Munkatársaik minden munkanap 7 órától 15 óráig folyamatosan várják a hívásokat és a szabad időpontokra előjegyzést biztosítanak a szakrendelésekre. Ezzel párhuzamosan a szakrendelések korábbi telefonszámait folyamatosan kivezetik.
Ismertették: időpont kéréshez szükség van TAJ kártyára; ha hozzátartozójának kéri az időpontot, akkor a beteg személyes okmányaira a pontos adatok egyeztetése miatt; beutalóra – a beutaló köteles ellátások esetében –; valamint korábbi ambuláns lapra, ha már járt a páciens az adott szakrendelésen.
Kiemelték, hogy a rendszer működésének kiterjesztésével már mindkét tagkórházba való belépéskor az ellátás igénybevétele előtt sorszámot szükséges húzni, mellyel a behívás először a betegirányító pulthoz, majd az adott szakrendelésre történik. A sorszámok húzását munkatársaik mindkét telephelyen segítik.
Betegfelvételhez szükséges TAJ kártya, személyi igazolvány, lakcímkártya, beutaló – ha beutaló köteles szakrendelésre érkezett vizsgálatra –, valamint korábbi ambuláns lap, ha már járt a páciens az adott szakrendelésen. A betegfelvétel során továbbá munkatársaiknak szükséges rögzíteni egy telefonszámot vagy e-mail címet (saját vagy kapcsolattartó).
Az új előjegyzési és betegirányítási rendszer bővítése folytatódik, és a továbbiakban bevezetendő szakrendelésekről a későbbiekben tájékoztatják a lakosságot.