Képzés

2024.07.02. 13:51

Kormányablak-ügyintézők tettek sikeres vizsgát

A kormányablak-ügyintézői képzést online oktatás keretében sikeresen teljesítő kormánytisztviselők bizonyítványátadó ünnepségét tartották kedden délelőtt a Békés Vármegyei Kormányhivatal Beliczey-termében. A sikeres vizsgát tett kormányablak-ügyintézőket dr. Takács Árpád, Békés vármegye főispánja köszöntötte.

Papp Gábor

Dr. Takács Árpád, Békés vármegye főispánja beszédében elmondta, a kormányablak-ügyintézők az állam, illetve a kormányhivatal arcai, hiszen ők találkoznak először az ügyfelekkel.

kormányablak-ügyintézők,sikeres vizsgázók, dr Takács Árpád, bizonyítványátadó
A kormányablak-ügyintéző képzést teljesítő szakembereket köszöntötte dr. Takács Árpád.

– A kormányablakok a kormányhivatalok zászlóshajói, megjelenítik a jó államot és a szolgáltató közigazgatást – tette hozzá, majd kitért arra, hogy Békésben kilenc járásban 18 kormányablak működik.

A kormányablak-ügyintézők: elégedettek az állampolgárok

Szólt arról, hogy a Békés Vármegyei Kormányhivatalban az elmúlt esztendőkben évente átlagosan 1,1 millió döntést hoztak, amelyek mintegy 40 százaléka, tavaly 414 ezer a kormányablakokban született. Kifejtette, a kormányablakok nóvumnak számítottak mind a magyar, mind az európai közigazgatásban, amelyek bizonyították létjogosultságukat, rendeltetésüket és eredményesen működnek. 

– Az ügyfélelégedettség 93-94 százalékos a vármegyében, ami azt jelenti, hogy 100 ügyfélből 94 kiválóra értékeli a kormánytisztviselők munkáját. Ez egy egészen kiváló arány – emelte ki dr. Takács Árpád. – A kormányablakokban dolgozók elképesztő munkát végeznek.

A főispán felelevenítette, hogy 2011-ben létrejött a kormányhivatalok, 2013-ban a járási hivatalok rendszere, majd több mint 20 közigazgatási szerv tagozódott be abba. Integrált ügyintézési rendszer alakult ki, a kormányablakokban bármilyen kérdésben és bármilyen ügyben be lehet adni a kérelmeket.

– Az elmúlt bő egy évtizedben a magyar közigazgatás olyan mértékben átalakult, ami teljes mértékben megváltoztatta a korábbi szervezet- és feladatrendszert – részletezte.

Fontosak a képzések

Dr. Takács Árpád kiemelte az ügyfélbarát közigazgatás, a folyamatos képzések, az önképzések jelentőségét, amelyekhez időt, illetve hátteret is biztosítanak.

– Az a tudás, ami jó volt tegnap, ma már csak elégséges, holnap pedig talán elégtelen – tette hozzá. – Szeptembertől elindul a digitális állampolgárság, ami egy új helyzetet teremt. Könnyítheti a kormányablak-ügyintézők és a kormányhivatal munkáját, másrészt olyan új új kihívásokat is teremt, amelyekben nagyon fontos, hogy a kormányablakok és a járási hivataloknak a helyükön legyenek.

A Békés vármegyei közigazgatással kapcsolatban elmondta, annak nyitottnak, egyenszilárdnak, reagálóképesnek, fegyelmezettnek, válságállónak és válságkezelőnek kell lennie. Kiemelte az egyenszilárdság jelentőségét, amely szerint a jogalkalmazásnak egységesnek kell lenni Battonyától Szeghalomig, hasonló kérdésben hasonlóan kell eljárni, pontosan ugyanolyan eljárási rend alapján.

– Egységes, világos és professzionális közigazgatást szeretnénk a jövőben is, amiben a kormányablak-ügyintézőkek fontos szerepe van – hangsúlyozta. 

A kormányablak-ügyintézők képzése első alkalommal valósult meg e-learning formában, a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem és a kormányhivatal szoros együttműködésében. A képzés ideje alatt a Békés Vármegyei Kormányhivatalból harmincegy hivatalnok tett eredményesen vizsgát.

 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában