2021.04.21. 10:50
Hogyan igazítsuk önéletrajzunkat és kísérőlevelünket a távmunkához
Ha ugyanazt az önéletrajzot és kísérőlevelet használja, mint a fizikai álláshelyek esetében, nem csoda, hogy nem kap visszajelzést a távmunkára, amelyre jelentkezett. Ezt az útmutató segítségével most orvosolhatja.
Forrás: shutterstock.com
Fotó: Shutterstock
Elege van abból, hogy távmunkára jelentkezik, és soha nem kap visszajelzést?
Rossz hírünk van: Jó eséllyel az önéletrajza és a kísérőlevele a hibás. Jó hír?
Ennek az útmutatónak a segítségével kijavíthatja önéletrajzát és kísérőlevelét, és minél előbb megfordíthatja balszerencséjét.
Pontosan megmutatjuk, hogyan szabhatod testre a jelentkezésedet, hogy öt egyszerű lépésben megkapd a távmunkát, amire már régóta vágysz.
1. lépés: Készítse úgy az önéletrajzát, hogy kiemelje a távmunkához szükséges készségeit
Lehet, hogy nem kell teljesen átírnia meglévő önéletrajzát, de valószínűleg szükség lesz néhány módosításra, hogy kiemelje az első lépésben feltárt készségeket. Itt a cvmakerben letöltheti a cv sablonokat is.
Gondolkodjom tehát azon, hogy melyek azok a legfontosabb tulajdonságok, amelyeket a toborzók és a felvételi menedzserek keresnek egy távmunkás pozícióban (tipp: ezeket általában a hirdetés elején említik, vagy többször is megismétlik).
Most pedig győződjön meg róla, hogy ezek az önéletrajzában és a kísérőlevelében is kiemelt helyen szerepelnek.
Fontolja meg, hogy önéletrajza első részéhez egy felsorolásos listát csatoljon, hogy a potenciális munkaadók ezeket lássák elsősorban.
Ne feledje, hogy soha nem szabad olyan készségeket feltüntetnie, amelyekben nincs tapasztalata, csak azért, mert rájött, hogy az álláshirdetésben ezt keresik.
2. lépés: Emelje ki azokat a konkrét eszközöket, amelyekben jártassággal rendelkezik
Mivel a távmunkában dolgozó alkalmazottakat nehezebb betanítani, azok a jelöltek, akik már rendelkeznek tapasztalattal a távoli platformokkal való munkavégzésben, előbbre fognak kerülni azoknál, akiknek nincs.
Ha tehát jártas a távoli eszközökkel való munkavégzésben, akkor okos dolog kiemelni azokat a konkrét eszközöket, amelyeket már használt, hogy megmutassa, nincs szüksége sok képzésre.
Bár minden potenciális munkáltató más-más eszközt használhat, értékelni fogják a hasonló eszközök használatában szerzett tapasztalatot, ami mindig segíthet kiemelkedni.
A jártasságod megemlítésén túlmenően a korábbi teljesítményeit is érdemes bemutatni.
3. lépés: Kiemelkedő portfólió létrehozása
A kísérőlevél és az önéletrajz szükséges a felvételi menedzserek számára, de a digitális jelenléted, vagyis a portfóliód az, ami igazán segít abban, hogy észrevegyenek téged a zsúfolt piacon.
Ha mindegyikre egyformán időt fordítasz, akkor olyan teljes csomagot hozol létre, amelyért a munkáltatók harcolni fognak.
Online portfóliója lehet olyan egyszerű, mint egy egyoldalas, készségenként kiemelt képessége, vagy olyan robusztus, mint egy teljes digitális portfólió, amely az összes munkáját és eredményét tartalmazza.
Próbáljon ki egy ingyenes portfólióoldalt, vagy fektessen időt saját weboldalának létrehozásába, hogy megmutassa értékeit és tapasztalatait.
És ha ezt megteszi, említse meg a konkrét projekt részleteit – beleértve a szerepét és azt, hogy hogyan kezelte a helyzetet, valamint az eredményt.
Még ha a végeredmény nem is volt olyan nagyszerű, akkor is megemlítheti, hogy mit tanult, és hogyan kezelné másképp a dolgokat legközelebb.
Ne csüggedjen, vagy ne terhelje túlságosan a portfólió tökéletesítése. Már az is elég lehet, ha csak az információkat közzéteszi, hogy megmutassa a munkáltatóknak, hogy korábban is tett erőfeszítéseket, és most is megteszi.
Ráadásul azzal, hogy létrehozod a tapasztalataidnak ezt a vizuális megjelenítését, a felvételi menedzserek jobban odafigyelnek majd a jelentkezésedre, ami akkor is megtörténik, ha:
4. lépés: Készítsd el a tökéletes motivációs levelet
Mielőtt a potenciális munkaadók egyáltalán megnéznék a portfólióját vagy az önéletrajzát, először a kísérőlevelet fogják elolvasni.
Itt kell összekötni mindent, amit eddig tett, hogy röviden elmagyarázza, miért tökéletes jelölt az adott pozícióra.
Ez az a hely, ahol megmutathatja írásbeli kommunikációs készségeit, és megmutathatja, hogy könnyedén át tudja gondolni a helyzeteket.
A kísérőlevélnek rövidnek és tömörnek kell lennie, és már a legelején rá kell térnie a fontos tények lényegére.
A tartalom tekintetében csak az abszolút legjobb fénypontokra gondoljon, és használja ki okosan a kísérőlevélre szánt időt arra, hogy ezeket bemutassa.
A következőképpen kell felépítenie a kísérőlevelét:
• Mutassa be, hol talált rá az állásra, és említse meg a konkrét állást, amelyre pályázik.
• Rögtön ugorjon bele a korábbi tapasztalata és az új szerepkör közötti kapcsolat megteremtésébe.
• Tegye bele a korábban leírt készségeit és a munkakör specifikus eszközökben való jártasságát.
Foglalja össze mindezeket az információkat három-öt kisebb bekezdésben, nem pedig egy nagy, terjedelmes levélben.
Ne feledje, hogy a kísérőlevél a kapuőr: ha nem kelti fel a felvételi menedzser érdeklődését, akkor lehet, hogy soha nem jut el az önéletrajzához vagy a portfóliójához.
Ezért találja ki, hogy az egyes pozíciók esetében melyik a legfontosabb tulajdonság, amelyet a felvételi menedzser látni szeretne, és mindenképpen mutasson rá erre, mivel ez az Ön tapasztalatára vonatkozik.
Ha így tesz, eljut a következő körbe, ahol az önéletrajz és a portfólió többet fog elárulni a történetéről.
Ha mindezek megfelelőek, akkor nem sokkal később (szoríts!) kaphatsz egy hívást egy interjúra.
Ideje frissíteni az önéletrajzát és a kísérőlevelét még ma. Most, hogy már tudja, hogyan igazítsa önéletrajzát és kísérőlevelét egy távmunkahelyre, készen áll arra, hogy friss szemmel nézzen újra a virtuális álláskeresésbe.
Még ma dolgozzon digitális portfóliójának létrehozásán, és kövesse az útmutatóban leírt lépéseket minden alkalommal, amikor egy új távmunkahelyre szeretne jelentkezni.
Ön lesz az álomjelölt, akit minden felvételi menedzser pillanatok alatt meg akar szerezni!