2010.06.07. 16:36
Megtöbbszöröződött a tévéeladások száma a vébé miatt
Már csak párat kell aludni és péntektől egy hónapon át a világ legjobb focistái beköltöznek otthonainkba. A sportág legnagyobb tornájának közeledtével szerte az országban, így Békés megyében is nőtt a kereslet a televíziók iránt.
— Közel 30—40 százalékkal több televíziót értékesítettünk eddig, mint egy átlagos hónapban — tudtuk meg Literáti Zoltántól. A békéscsabai Hifi-Mix vezetője elmondta, tapasztalataik szerint — 1994 óta, a legrégebben vannak a városi piacon — minden nagyobb sportesemény előtt, legyen az olimpia vagy éppen világraszóló futball-seregszemle, érezhető a vásárlók fokozott érdeklődése.
— Nálunk az interneten rendelt készülékek között a 32, 37 colosak a népszerűek, míg az üzletben főként a 46, 52 colos termékeket választják ki a betérők.
A szintén Békéscsabán található Euronics műszaki szaküzletben az elmúlt időszak a LED-technológiás készülékek előretörését hozta. Figura György értékesítő elmondta, ezek a tévék alacsony energiafogyasztásuk, illetve jobb képminőségük miatt népszerűek vevőik körében.
— Körülbelül háromszorosára nőtt a forgalmunk a tévéeladások területén, de néhány akciónkat a vb előtt pár napra időzítettük, így a nagy roham a hét közepétől várható. Ehhez az is hozzájárul, hogy sokan az utolsó pillanatig kivárnak, mielőtt meghoznák a döntést — hangsúlyozta Figura György.
A megyeszékhelyi Media Marktban körülbelül egy hónapja kezdték el a felkészülést a foci vb-re. Gyökös Attila ügyvezető igazgató elmondta, eddig háromszor-négyszer annyi tévét értékesítettek, mint egy ilyen szempontból semleges időszakban.
— A csúcsidőben tízszeres forgalomra számítunk, emiatt meg is ötszöröztük raktárkészletünket. Ha a képátlót nézzük, akkor az eladások közel felét a 82 centis televíziók teszik ki. Az LCD- és a plazmakészülékek értékesítési aránya 70—30 az előbbi javára. A némileg drágább 3D-technológiát is többen keresik, naponta legalább egy ilyen készüléket visznek haza tőlünk.
Mindhárom általunk megkérdezett helyszínen elmondták, mivel a világbajnokságot az MTV full HD-ban adja, ezért több vásárló vett olyan tévét, amely képes kezelni ezt a technológiát. Ugyancsak általános tapasztalat volt minden üzletben, hogy a kereskedések akciókkal, játékkal, kibővített választékkal és kedvezményes hitelkonstrukciókkal ösztönzik a vásárlókat.
Szeretik a bőrgolyót
Sokan azért is vesznek tévét ilyentájt, hogy megőrizzék a családi békét. A második készülék beszerzése megszünteti ugyanis a távkapcsoló körüli vitát. Pedig a KutatóCentrum és a Marketing&Media közös villámkutatása szerint a gyengébbik nem képviselői is szeretik a focit.A felmérésből kiderült, hogy a 18—64 évesek 60 százaléka — a férfiak kétharmada és a nők több mint fele — tervezi, hogy nyomon követi a világbajnokság történéseit. A legtöbben otthon, a tévé előtt fogják végigizgulni a meccsek nagy részét, a megkérdezettek 13—13 százaléka valamelyik ismerősénél vagy szórakozóhelyen, 12 százaléka pedig szabadtéri kivetítők előtt is drukkolni fog.
A felmérésből kiderült, hogy a 18—64 évesek 60 százaléka — a férfiak kétharmada és a nők több mint fele — tervezi, hogy nyomon követi a világbajnokság történéseit. A legtöbben otthon, a tévé előtt fogják végigizgulni a meccsek nagy részét, a megkérdezettek 13—13 százaléka valamelyik ismerősénél vagy szórakozóhelyen, 12 százaléka pedig szabadtéri kivetítők előtt is drukkolni fog. -->