2022.11.17. 06:00
Mennyi pénzt kereshet egy menő youtuber havonta?
A YouTube Partnerprogramban (YPP) való részvétellel az alkotók – youtuberek, influencerek – a videóik hirdetési bevételének 55%-át kapják.
Forrás: Shutterstock
Fontos tudni, hogy bárki jelentkezhet a YPP-be, aki eléri a Youtube által megszabott küszöbértéket, de a programban való részvétel feltétele, hogy a jelentkező megfeleljen a platform irányelveinek. Azaz, hogy például nem kapott-e figyelmeztetést a közösségi irányelvek megsértéséért, eleget tesz-e a tartalmi szabályozásoknak.
A jelentkezőnek legalább 1000 feliratkozóval és 4000 érvényes nyilvános nézési órával kell rendelkeznie. Amíg csak közelíti ezeket a számokat, kérheti, hogy értesítsék, amikor eléri azokat.
Bevételi forrás lehet a hirdetési pénzeken kívül az előfizetésekből és csatornatagságokból befolyó pénz is. A Youtube havonta utalja át a részüket.
Természetesen számos tényező határozza meg, hogy az adott alkotó mennyit kereshet. Vannak olyan témák, amelyek most nagyon kapósak – ilyen például a pénzügyi tanácsadás –, s így a hirdetők vonzó ügyfeleknek tekintik a közönségüket.
„Sokkal több pénz van a dologban, mint amire számítottam – mondja a Business Insidernek Nate O'Brien, aki személyes pénzügyekről, befektetésekről és a sikeres vállalkozói szellemről készít videókat. – Azt hittem, a lehetőségeim felső határa 100 000 feliratkozó körül lesz a YouTube-on."
A 23 éves fiatalember 1 millió 280 ezer követővel rendelkezik, tavaly havi 54 ezer 600 dollárt (21 millió 600 ezer forintot) keresett.
Még mindig nagyon jól keresnek a neten a suttogással, különös hangokkal, zajokkal az ASMR-videók (Autonomous Sensory Meridian Response) készítői – ha hiszünk ezek hatásosságában, ha nem.
Persze nekik is meg vannak a maguk problémái, suttogva sem könnyű az élet: ők mondjuk a pénzügyi tanácsadókhoz képest nehezebben helyeznek el hirdetéseket, mert nem akarják gyakran megzavarni produkcióik átélését a zajos reklámokkal.
„Az ASMR művészek hátránya, hogy csak a videók elején helyezhetnek el hirdetéseket, ha nem akarják felriasztani a közönségüket” – magyarázza Sarah Lavender, ASMR-alkotó az Insidernek . „Ez jelentősen csökkenti a hirdetési bevételeket.”
Lavender 214 ezer feliratkozójával tavaly havi 6113 dollárt (2 millió 420 ezer forintot) keresett.
A youtuberek gyakran egészítik ki hirdetésekből származó bevételeiket egyéb bevételi forrásokból, például áruk reklámozásával és szponzorált tartalmakkal. A legtöbben posztolnak más közösségi média platformokon is.
Kelly Anne Smith, személyes pénzügyi tanácsadó nyolc bevételi forrással rendelkezik az online tanfolyamok értékesítéséttől a pénzügyi coachingig. Van Patreon-fiókja, és pénzt keres az Instagram bónuszprogramjaiból, de a YouTube hozza neki a legtöbbet a konyhára.
„A kezdetektől tudtam, hogy a YouTube-on lehet pénzt keresni” – állítja – „De soha nem hittem volna, hogy ilyen jól fog menni."
És hogy mennyire széles egy pénzügyi tanácsadó palettája? Meglepetésünkre belefér még az alábbi reklám is.
Digitália
- Akkor most utáljuk a karácsonyi videót?
- „Kérlek, halj meg!” – mi is megkérdeztük, miért adott ilyen tanácsot a chatbot egy egyetemistának
- Hogyan műt ez a robot csupán videókból tanulva úgy, mint az emberi orvosok?
- Ki hinné? Az első tömeges virtuális találkozót 1916-ban tartották
- Black Friday: még egy esetleges csalódás sem veszi el a magyarok vásárlási kedvét