Kereskedelem

2021.08.17. 08:29

Kezd magára találni a magyar drogériapiac

A pandémia okozta pánikvásárlások vesztesei között szerepeltek a drogériák tavaly, hiszen a fogyasztók a vegyi árukat inkább az élelmiszert is árusító üzletekben vették meg, ám a szektor a tavaly tavaszi 1 százalékpontos részesedéscsökkenést az év elejére ledolgozta, és az év közepére már túl is szárnyalta a korábbi szintet – mondta a Világgazdaságnak Kovács Gergely, a NielsenIQ ügyfélkapcsolati vezetője.

Forrás: Shutterstock

Fotó: Shutterstock

A lap keddi számában megjelent cikkben ismertette: a drogériák a gyorsan forgó fogyasztási cikkek teljes magyarországi piacának 9 százalékát, míg a vegyi áruk forgalmának 41 százalékát tették ki az értékbeni eladásokban a tavaly júliustól 2021 júniusáig tartó periódusban. A NielsenIQ által vizsgált időszakban a nemzetközi láncokban és a magyarországi láncokhoz tartozó, valamint a független üzletekben 7 százalékkal több vegyi árut vásároltak a fogyasztók. A drogériák növekedését kizárólag a diszkontcsatorna tudta felülmúlni, amely mind az élelmiszer, mind pedig a vegyi áru tekintetében erőteljesen növekedett az elmúlt időszakban.

Borítókép: illusztráció

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában