2018.06.11. 17:21
Vetélkedve ismerkedtek a szakmákkal a diákok
Pályaorientációs versenyt szervezett a Békés Megyei Kereskedelmi és Iparkamara általános iskolásoknak. A megmérettetés célja, hogy ráirányítsák a diákok figyelmét a Békés megyei szakképző intézményekre, és a választható szakmákra.
A Békés Megyei Kereskedelmi és Iparkamara a Henkel Magyarország Kft. támogatásával háromfordulós szakmai vetélkedőt hirdetett a Békés megyei általános iskolák 5. és 6. osztályos tanulói részére. A vetélkedő célja, hogy a diákok önállóan is ismerkedjenek a szakmák világával, valamint minél több szakmaismeretet szerezzenek és látókörüket is szélesítsék a szakmatanulás világában.
Az eseményen a megye nyolc településének, kilenc iskolájából közel harminc csapat, több mint száz diákja vett részt. Az összesített pontszámok alapján végül tíz döntős csapat mérte össze tudását Békéscsabán, a Phaedra Rendezvényközpontban tartott interaktív versenynapon, hétfőn.
– Célunk az volt, hogy erősítsük kamaránk pályaorientációs tevékenységének folyamat jellegét. Eddig ugyanis a 7.-8. osztályosokat vontuk be, most az 5. és 6. osztályosokat szólítottuk meg, és haladunk is lefele, egészen az óvodáig – mondta el a Békés Megyei Kereskedelmi és Iparkamara (BMKIK) szakképzési osztályvezetője.
Mészárosné Szabó Anna hozzátette, szeretnék ráirányítani a diákok figyelmét a Békés megyei szakképző intézményekre, illetve a szakmákra. Ahogy fogalmazott a versenyhez semmi különleges képesség vagy felkészülés nem kellett, igyekeztek megtalálni az egyensúlyt a különböző kompetenciák terén, hogy minél szélesebb körben tudják pozitív élményekkel gazdagítani a versenyzőket.
A fiatalok közül Tóth Attila Bence a Kisokosok csapat képviselője elmondta, a legizgalmasabb feladat az volt, amikor egy macskát kellett hajlítaniuk drótból. Ezzel szemben a lányokból álló Háromszögek csapatnak a ruha készítés tetszett a legjobban. Itt papírmasékból, szalagokból kellett egy menyasszonyi ruhát és hozzá tartozó kiegészítőket összeállítani.
A zsűri szerint a diákok nagyon jól felkészültek, leleményesen oldották meg a feladatokat. Ők is a ruhakészítést emelték ki, véleményük szerint ez hozta össze legjobban a fiatalokat.
A versenysorozat feladatai
Az első fordulóban a csapatoknak egy online tesztet kellett kitölteniük. A tesztben igaz-hamis, kifejtős, feleletválasztós, szakmákkal, szakmatanulással kapcsolatos kérdésekkel találkoztak a fiatalok. A második fordulóban egy plakát elkészítése volt a feladat. Ezen, egy szabadon választott szakmát kellett a versenyzőknek bemutatniuk. A plakátot A/3-as formátumban várta a zsűri, de az elkészítés módja a gyerekek fantáziájára volt bízva.
A csapatok szabadon választhatták meg azt a technikát, mellyel elkészítették munkájukat, ez lehetett, szabad kézzel festés, rajzolás, ragasztás és digitális munka is. A csapatok kreativitására volt bízva, hogy miként ragadnak meg egy-egy szakmát. A cél, a választott foglalkozás minél részletesebb, kreatívabb bemutatása. A harmadik, utolsó fordulóban a továbbjutott diákok személyesen egy interaktív nap keretében vethették össze ügyességüket, itt például többféle keresztrejtvény, kézműves és ügyességi feladatok is voltak.