2023.03.14. 13:23
Kormányablak-ügyintézők vették át bizonyítványukat Békéscsabán – galériával
Ünnepélyes keretek között adták át a kormányablak-ügyintézői képzés hetedik ütemét sikeresen teljesítők bizonyítványát kedden délelőtt, a Békés Vármegyei Kormányhivatalban.
Fotó: Lehoczky Péter
Dr. Rákóczi Attila, a Békés Vármegyei Kormányhivatal főigazgatója az ünnepségen elmondta, a kormányhivatali ügyfélszolgálatok, kiemelten a kormányablakok munkatársai a közigazgatás és a kormányhivatal arcai.
– Az állampolgárok az ott tapasztaltak alapján vonnak le konzekvenciákat a közigazgatás és a kormányhivatal működésével kapcsolatban – fogalmazott a főigazgató. – Ezért rendkívül fontos a kormányablakok folyamatosan fejlődése, illetve fejlesztése. Az utóbbi időben nagyot léptünk előre, hiszen az állampolgárokat kényelmes és gyors ügyintézést biztosító környezet várja.
Ennek kapcsán emlékeztetett arra, hogy múlt héten adtak át egy újabb kormányablakot Békés vármegyében, Eleken: – Az infrastruktúra mellett szintén kiemelten fontos ugyanakkor az ott dolgozó szakemberek fejlődése, fejlesztése – tette hozzá. Ennek kapcsán kiemelte a különböző hátrányokkal élő emberek ügyintézését segítő képzéseket. Mint mondta, most is zajlik például a jelnyelvi tolmácsképzés, ami ugyancsak ezt erősíti.
Kormányablak-ügyintézők vették át bizonyítványukat
Fotók: Lehoczky Péter– A kormányablak-ügyintézői képzéssel pedig felkészítjük munkatársainkat, hogy a rengeteg ügyet megfelelő módon intézhessék az állampolgárok – hangsúlyozta. Kitért arra, hogy tizennyolcan tettek sikeres vizsgát az említett képzés keretében.
Dr. Domokos Péter, a Miniszterelnökség Területi Közigazgatásért Felelős Államtitkárság ügyfélbarát fejlesztések koordinációjáért felelős munkatársa elmondta, a közigazgatás az állam szervezésének alapja. Felelevenítette a 2020-ban történteket, amikor mindenki a koronavírus-járvány elől menekült.
– Eközben a kormányablakokban zajlott a teljesen higgadt, professzionális munkavégzés – folytatta a gondolatot. – A vírus ellenére munkatársaink azt mutatták, hogy az államra lehet számítani, az állampolgárok bizalma ilyenkor sem kell, hogy megrendüljön az államban. Akkor is 10,8 millió nettó ügyféltalálkozást bonyolítottunk le a magyarországi kormányablakokban.
Kiemelte, hogy mintegy tíz évvel ezelőtt huszonkilenc kormányablak volt hazánkban huszonkilenc ügykörrel.
– Jelenleg 315 kormányablak működik Magyarországon, és „felkészül” Battonya – tette hozzá. – Mintegy 6,2 millió állampolgár lakik olyan helyen, ahol van kormányablak.
Megemlítette a huszonöt kormányablakbusz szerepét is, amelyek járják a vármegyék útjait, és segítik a kisebb településeken élők ügyintézését.
– Az innováció, az újítás, a szolgáltató állam építése folyamatos, dolgozunk a szakrendszereken, bevezettük a Mesterséges Intelligencia Asszisztenst, illetve bővítjük azoknak az ügyeknek a körét, amelyeket otthonról is el lehet intézni – emelte ki.
Szólt arról, hogy 2022-ben több mint 14 millió 349 ezer nettó ügyféltalálkozás zajlott le a kormányablakokban. Ez a szám hárommillióval több mint 2021-ben és négymillióval több mint 2020-ban.
Több mint félmillió ügyféltalálkozás
Dr. Domokos Péter elmondta, a vármegyében közel 358 ezren élnek, és tavaly több mint 507 ezer ügyféltalálkozás volt Békésben. Ez azt jelenti, hogy minden vármegyei polgár átlagosan 1,42 alkalommal fordult meg valamelyik kormányablakban.
Hozzátette, a visszajelzések alapján kijelenthető, hogy az ügyfelek elégedettek a szolgáltatással, minimális az ügyfélpanaszok száma.
– Szép, letisztult a környezet, jól működik az ügyfélbarát szakrendszer – sorolta a Miniszterelnökség Területi Közigazgatásért Felelős Államtitkárság ügyfélbarát fejlesztések koordinációjáért felelős munkatársa. – Az infrastruktúrába azonban a munkatársak visznek erőt, energiát és mosolyt, amivel az ügyfeleket várják. Kiemelte, a felkészülést ügyfélszolgálati mentorok is segítették, ami újszerű az államigazgatásban.