2022.03.20. 14:11
Márki-Zay hiába költ Facebook-hirdetésre, így sem jut érdemben felfelé
Újra jelentkezik a Nézőpont LikeFight, a Mandiner közösségi médiát mint közéleti harcteret elemző sorozata.
Újra jelentkezik a Nézőpont LikeFight. A Mandiner közösségi médiát mint közéleti harcteret elemző sorozatában ezúttal a március 11–17. közötti időszakot vizsgálták.
Méretes interakció-fölénnyel fordul rá a Fidesz a kampány hajrára.
Március 15-én lezajlott a politikai tömbök egyik legfontosabb megmérettetése, és a nemzeti ünnep hetén kiderült, a jobboldal az online térben, lájkokat, megosztásokat, kommenteket nézve is nagy mértékben előzte a baloldalt – derül ki a Mandiner nyomán a Magyar Nemzet cikkéből.
Dübörög a választási kampány
Április 3. közeledtével egyre inkább a mozgósításé a főszerep. A héten megfigyelhettük, hogy a Fidesz nemcsak a békemeneten, hanem az online térben is nagyságrendekkel hatékonyabban mozgósította táborát.
Márki-Zay Péter a vizsgált időszakban 25 milliós Facebook-számlát hozott össze, de hiába hirdeti meg szinte minden egyes bejegyzését, Orbán Viktort még csak megközelíteni sem tudta interakciószámokban.
Beszédes az is, hogy a hódmezővásárhelyi polgármesternek a baloldali háziversenyben sincsenek kiugró eredményei, a meghatározó politikusok komolyabb hirdetési ráfordítás nélkül is közel járnak a közös jelölt számaihoz.
Két héttel a választások előtt megugrott mindkét oldal költése.
Összehasonlítottuk a baloldali kampányeszköz Erősítőt és Ezalényeget a jobboldali Megafonnal, megvizsgáltuk, mennyit hirdetett egy-egy szereplő, és hogy abból hány interakciót szerzett. A különbség óriási, a Megafon tízszer hatékonyabb, mint a baloldali kampányeszközök. Az Erősítővel vagy az Ezalényeggel szemben a Megafon véleményvezérei köré valódi, visszatérő közösségek alakultak ki.
Orbán Viktor ismét magabiztosan előzi a teljes mezőnyt
Stabil jobboldali győzelmet láthattunk a vizsgált időszakban a politikusok versenyében is. Orbán Viktor ismét magabiztosan előzi a teljes mezőnyt. A jobboldali top 10-ben országosan ismert politikusokat és a helyi szinteken megerősödött jelölteket is találunk az élbolyban, míg a baloldalon Jámbor András kivételével a hagyományos politikai klientúra uralja a top 10-es listát.
Márki-Zay Péternek március 15-e jelentette az utolsó kitörési lehetőséget, de ezen a héten sem sikerült lendületet vennie kampányának. A nemzeti ünnepen a baloldali jelölt hetvenezer interakciót tudott összeszedni (csak egy hajszálnyival meghaladva Jakab Pétert), míg aznap Orbán Viktor kétszázezret gyűjtött.
Elsöprő fideszes győzelmet láthatunk a pártok versenyében, de jelentős a Magyar Kétfarkú Kutya Párt szereplése is. A párt 6 százalékos interakció arányával stabil parlamenti helyeket szerezhetne magának, ha lájkokkal lehetne szavazni. Elemzési sorozatunk történetében a valaha volt legerősebb hetet zárta ugyanakkor a Fidesz hivatalos oldala. 637 ezer interakciót gyűjtött a összesített baloldal 305 ezer interakciójával szemben.
Nincs jelentős változás a politika választópolgárokhoz eső legközelebbi szintjén, a választókerületek versenyeit elemezve a kormánypárti jelöltek helyben is előzték baloldali ellenfeleiket: 77 választókerületet hoztak el a 106-ból.
Látványos jobboldali győzelemmel zárult a véleményvezérek versenye is. Az elmúlt héten Rákay Philip nemcsak a majdnem mindig első Deák Dánielt előzte meg, hanem annyi interakciót szerzett, mint Márki-Zay Péter. Ez az eredmény rossz hír lehet a baloldal számára, hiszen jelöltjük így nem Orbán Viktorral vagy a jobboldal vezető politikusaival áll versenyben, hanem a jobboldali véleményvezérekkel.