2019.04.10. 10:00
Kőkeményen lobbizik az Uber
Ráfér a fuvarmegosztó vállalatra az arculatépítés.
Forrás: Shutterstock
Fotó: Tero Vesalainen
Alaposan ráfeküdt az Uber a washingtoni lobbira, hogy a lehető legjobban alakítsa a körülményeket az április végére ígért IPO körül. A fuvarmegosztó vállalat már hatodik éve lobbizik a fővárosban, az idén már több területen beérte a legnagyobb vállalatokat – írja a Világgazdaság.
Ugyan a lobbira költött 2, 3 millió dollár nem mondható hatalmasnak a Facebook 12,5 millió dollárjával szemben, de
a lobbisták munkája bőven mérhető a legnagyobb tech vállalatokhoz.
Az Uber 16 kormányügynökséget udvarolt körbe tavaly, míg a Facebook 18-at, a Google pedig 20-at. Emellett
az Uber 15 területen lobbizott, ugyanannyin, mint a Facebook
– derül ki a Bloomberg gyűjtéséből.
Az első két téma, amelyért hat éve folyamatos a lobbitevékenység, a vállalat fő tevékenységeihez kapcsolódik: a személyszállítási szabályok lazítása, valamint önvezető technológiák alkalmazása.
A Facebook és a Google már 2013-ban is jelentős összeget áldozott a washingtoni lobbistákra, az Uber akkor még csak alig 50 ezer dollárt. Rá is fér a vállalatra az érdekképviselet: az Uber arculatát alaposan megtépázták a volt vezérigazgató, Travis Kalanick körüli botrányok, a szexuális zaklatással és a borzasztó menedzsmentkultúrával kapcsolatos vádak. A tőzsdére lépés előtt a mostani vezérigazgató, Dara Khosrowshahi egy, a taxisokkal örök harcban álló garázsstartupból egy nemzetközi nagyvállalatot akar varázsolni.