Csúcsfogás

3 órája

77 kilós harcsaóriást fogtak Békéscsabán

Túlzás nélkül hatalmas, minden tekintetben abszolút tórekord fogást könyvelhetett el szombaton a Fás-tó. A jelenleg zajló Őszi Fás-tavi Csónakos Harcsafogó Verseny második napjának reggelén kivételes termetű harcsa akadt horogra. A harcsaóriás paraméterei minden várakozást felülmúltak. A nettó súlya elérte a 77,20 kilót, hosszúsága pedig a 231 centit – írta a Körös-vidéki Horgász Egyesületek Szövetsége (KHESZ).

Papp Gábor

Az óriási hal, a harcsaóriás mérlegelése után a kifogója, Viczián Zoltán nyilatkozott a KHESZ-nek.

harcsaóriás, Fás-tó, horgászat
Viczián Zoltán 77 kilós harcsaóriást fogott. Fotó: KHESZ

Harcsaóriás: ijesztő méretét 2 méterre saccolták

– Tegnap néhány kisebb, 50-60 centiméteres példányt fogtunk, és bár éjszaka mozogtak a harcsák, de nem táplálkoztak – idézte fel a nem mindennapi eseményeket. –  Este 10 óra után a pihenés és a másnapi korai kezdés mellett döntöttünk. Reggel 7 órakor szálltunk vízre. Társammal, Filó Györggyel azt beszéltük, hogy puhatesű csalikat alkalmazva megpróbálunk a tegnapi kisebb harcsákból minél többet zsákmányolni, finomított felszereléssel. Bementünk a tó közepére, az akadós részekre. A horgászat megkezdése után 10-15 perccel láttam a radaron, hogy követ bennünket egy nagyobb méretű hal, amelyet a radarképernyő osztásaiból 1,5-2 méteresnek lehetett vélni. Amint célirányosam odaért a csalihoz, pár másodperc múlva le is szívta. Legörbült a botom, akasztottam, és elindult egy brutális fárasztás. Mintegy 20-25 percig zajlott a kőkemény küzdelem, az akadós területre való tekintettel a teljes erejét kihasználtam a felszerelésnek. Ettől függetlenül óriási szerencsének tartom, hogy sikerült felszínre hozni. Ijesztő méretét két méter körülire saccoltuk, nem láttunk még ekkora halat, csak horgászvideókban, ami persze – most már tudjuk – nem adja vissza a valóságot. Hosszú évek óta járok pergetve a harcsák nyomában a Körösön, eddig 30 kiló körülieket fogtam. Szavakkal nehezen kifejezhető ez az érzés, köszönöm a tónak és persze mindenekelőtt a társamnak, hogy egy ilyen kivételes élményben részesülhettem.”

A Fás-tóban az elmúlt időszakban számos rekordfogást könyvelhettek el.

Fotó: KHESZ

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!