Gyorsforgalmi

3 órája

Célegyenesbe ért az M44-es: februárban műszaki átadás az utolsó szakaszon

Már szinte mindenhol felkerült a legfelső aszfaltréteg az M44-es zárószakaszára – írja a magyarepitok.hu. Egy híján mind a 14 műtárgy elkészült, az aszfaltozás is a végéhez közelít, így egyre inkább a zárómunkákra tudnak koncentrálni az új 2x2 sávos út M5-ösről induló szakaszán. Az M44-es műszaki átadása jövő februárban történhet meg. Ez azt jelenti, hogy az átadás után jövőre végig gyorsforgalmin, autópályán juthatunk el a fővárosba.

Papp Gábor

A Magyar Építők beszámolója szerint látványosan fest a Békés vármegye szempontjából kulcsfontosságú M44-es jelenleg is épülő legnyugatibb szakasza, melynek 32,3 kilométeres egybefüggő pályája Kecskeméttől északra indul el az M5-ös autópályáról leágazva, és egészen a szentkirályi csomópontig halad, ahol csatlakozik a Békéscsabáig vezető szakaszhoz. Az M44-es így gyorsforgalmi kapcsolatot teremt Budapest és Békéscsaba között. A projekt a Duna Grouphoz tartozó Hódút Építő Kft. generálkivitelezésében valósul meg az Építési és Közlekedési Minisztérium megbízásából.

M44-es, gyorsforgalmi, utolsó szakasz
Az M44-es utolsó szakaszának meghatározó részén elkészült az aszfalt kopóréteg és szeptember végére ez az arány szinte 100 százalékra fog nőni.  Fotó: Magyar Építők

M44-es zárószakasz: már kezdi felölteni végső formáját a pálya

A Magyar Építők úgy tudja, hogy a 2x2 sávos út meghatározó részén elkészült az aszfalt kopóréteg és szeptember végére ez az arány szinte 100 százalékra fog nőni. Ez látványos haladás a tavasz vége óta, amikor még csak a kopóréteg alatti réteget képező kötőréteg mintegy 75 százaléka volt a helyén. A pálya kerítése is már több, mint 40 kilométer hosszan elkészült, ami az összes kerítés mintegy 60 százalékát jelenti. A szalagkorlát építkezése is jól halad. A szakaszon szükséges mintegy összesen 110 kilométernyi korlátból már elkészült mintegy 60 kilométernyi. A teljes szakaszon zajlanak az alakító földmunkák is, vagyis a rézsű- és árokhumuszolás, dolgoznak még az árokburkoláson és részűsurrantók kiépítésén is.

Az új pihenő épületei már jól láthatók

A szakasz részeként megvalósuló Csillik pihenőben a kötőrétegig építették fel a burkolatot, a mosdóépületek is tető alatt vannak, jelenleg a gépészeti és burkolási munkák zajlanak. A pihenőt ellátó fúrt kút vízgépészeti munkájához elkészültek a gépészeti ház falai, az itt alkalmazott berendezéseket pedig októberben építik majd be.

A hidak is javarészt elkészültek

Emellett a teljes szakaszon folyik a depóterületek rekultiválása, vagyis a föld és egyéb törmelékek ideiglenes rakodóhelyeinek felszámolása. Megszüntettek még egy vasúti átjárót is az M44-es nyomvonala mentén, a forgalmát pedig egy újonnan épített keretműtárgyon át a legközelebbi vasúti átjáróra irányították (mindez a MÁV Budapest-Szeged vonalát érinti).

Tizenhárom műtárgy elkészült

A pálya 14 műtárgyából 13 készült el a Magyar Építők információi szerint, augusztus végén ezekből kettőt és a rájuk vezető utakat is forgalomba helyezték. Ennek köszönhetően le tudták terelni a közúti forgalmat az M44-es főpályájáról az érintett szakaszon, így a munkavégzés is jobban tud haladni és a forgalom is biztonságosabban tud közlekedni, egymást nem zavarják.

Így folytatódik az építkezés a következő hónapokban

A Hódút következő feladata a forgalomtechnikai munkák megvalósítása: festési, illetve portálbeépítési feladatok rajtoltak el szeptemberben. Októberben az útirányjelző táblákat helyezik el, és a portálokra felszerelik a kommunikációs paneleket. Az őszi időszakban a rézsűfelületeket is füvesítik, és a Csillik pihenő növényeit is a helyükre ültetik.

Határidőben megtörténhet a műszaki átadása a szakasznak. Fotó: Magyar Építők

A projekt műszaki átadásának határideje 2025 február, amit amennyiben az időjárási körülmények nem fordulnak kedvezőtlenre, tartani is fog a kivitelező.


 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!