Békés megye

2019.10.25. 13:59

Kelendőbbek az online jegyek

Miközben Magyarországon alacsony az online vásárlók száma, színházjegyet döntő többségükben csak interneten vásárolnak a nézők – derül ki a Bónusz Brigád és a GKI Digital elemzéséből. Cikkünkben utánajártunk, mi a helyzet a megyében.

Balázs Anett

20190706 Jászberény, Hotel Menthol előadás. Fotós: Gémesi Balázs, ÚN

Fotó: Gémesi Balázs

Az adatok szerint a felnőtt lakosság csupán 33 százaléka, 3,2 millió ember vásárol évente minimum egy alkalommal terméket webáruházból, miközben az aktív, heti rendszerességgel internetező, 18 év feletti lakosság száma megközelíti a 6 milliót. A két szervezet által megkérdezett internetezők közül 88 százalék nyilatkozott úgy, hogy évente legalább egyszer jár színházba, és szinte mindegyikük interneten vásárolja a jegyet.

A Békéscsabai Jókai Színház 2009 óta értékesíti a jegyeket az InterTicket jegyrendszerén keresztül, amely az első pillanattól lehetőséget kínál az internetes jegyvásárlásra.

– Az első években elenyésző volt az itt megváltott jegyek száma, lényeges változás az elmúlt 4-5 évben érezhető – tudtuk meg Aradszki-Ungor Katalintól, a szervezőiroda vezetőjétől. Hozzátette, elsősorban a 25-45 év közöttiek körében népszerű az online beszerzés, de a korcsoport folyamatosan bővül.

A szarvasi Cervinus teátrum előadásaira is sokan váltanak jegyet az interneten /Fotó: BMH/

A szarvasi Cervinus Teátrum gazdasági vezetője hírportálunknak elmondta, átlagosan tíz nézőből négy veszi meg az interneten a belépőt, amely igaz a mozielőadásokra is. Ám amikor egy nagyobb bemutató közeleg, akkor a színházba, filmszínházba járók nagy része, mintegy 80 százaléka, online szerzi be a jegyeket.

– Ennek egyik oka lehet, hogy a jegyek átvételekor nagy rugalmasságot biztosítunk – árulta el Altmann Roland. Hozzátette, a jövő év elejére tervezik kibővíteni az online jegyvásárlási rendszerüket, még több fajta fizetési móddal szolgálva a nézőknek.

Az online jegyvásárlás nem csak a színház berkein belül népszerű. A Békéscsabai Röplabda Sportegyesület (BRSE) három és fél éve vezette be ezt a lehetőséget, amellyel azóta évről évre egyre többen élnek.

– 2018 októberétől ez év áprilisáig a jegyek mintegy hatvan százalékát az interneten keresztül vásárolták meg a sportrajongók. Ennek egyik oka lehet, hogy ez a fajta mód kényelmesebb, hiszen nem kell sorban állni. Másfelől az online megváltott belépők 20 százalékkal olcsóbbak – tájékoztatott Varga Róbert, a BRSE technikai igazgatója. Hozzátette, ha valaki jegyet szeretne váltani egy meccsre, ma már elég a weboldalra ellátogatnia, ahol virtuálisan megjelenik a nézőtér és a szabad férőhelyek száma.

Baran Ádám klubelnök elmondta, az online jegyeladások érdekében komoly fejlesztéseket hajtottak végre, céljuk, hogy pár éven belül kizárólag ezen a platformon értékesítsék a belépőket.

– A klubra mindig jellemző volt ez az innovatív gondolkodás. Eleinte többen ódzkodtak a lehetőségtől, de gyakorlatilag ma már a döntő többség elektronikusan váltja meg a bilétát.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában