2007.02.18. 18:15
Halvány gőzöm sincs, mennyit fizetek a hívásaimért
Olvasónk elégedetlenkedik: egyre kevésbé látja át, mennyi percdíjat fizet a mobilszolgáltatónak a különböző hálózatok hívásakor. Szerinte a rendszer teljesen átláthatatlan.
A hasonló panaszokat a Nemzeti Hírközlési Hatóságnál (NHH) jelenthetjük be – tájékoztatott Magdus Ágnes, a Közép-magyarországi Regionális Közigazgatási Hivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőség vezető főtanácsosa. Címük: 1015 Budapest, Ostrom utca 23-25. Olvasónk a fogyasztóvédelemnek írt. Ez sem baj, hiszen a hatóság hivatalból továbbítja a bejelentést az illetékesnek, jelen esetben az NHH-nak.
Most a Dél-magyarországi Regionális Közigazgatási Hivatal Baranya Megyei Kirendeltsége Fogyasztóvédelmi Felügyelőséghez ment a panasz. Olvasónk nem kapott rá választ. Lehetséges, hogy valóban mulasztás történt. Hiszen az államigazgatási törvény szerint minden levelet harminc napon belül meg kell válaszolni. Ez a válasz lehet visszajelzés, hogy intézkednek, illetve tájékoztatás, hogy más hatósághoz irányították át az ügyet. Ha viszont vizsgálatot rendeltek el, annak eredményéről szintén értesíteni kell a panaszost.
Az is megtörténhetett viszont, hogy a levél nem jutott el a címzettig. Ezért, ha hivatalos küldeményt adunk postára, azt mindig ajánlottan, tértivevényesen tegyük – tanácsolták a Dr. Schneider Ügyvédi Irodában. A tértivevénnyel a feladó visszaigazolást kap: a címzett átvette a levelet.
A panaszt bejelenthetjük a Közép-magyarországi Regionális Közigazgatási Hivatal Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőségnél is.