Prevenció

2024.06.27. 19:41

Játékosan hívták fel a figyelmet a gyermekkori rövidlátásra

Júniusban lezárult a „Fényjáték az óvodában” pályázat, melyen közel 2,5 ezer gyermek vett részt. A Hoya Lens Hungary Zrt. jóvoltából a pályázaton induló összes óvodai csoport nyereményben részesült, az eszközökre, fejlesztő játékokra és sportszerekre is beváltható ajándékutalványból, nevelést segítő mágneses táblajátékból, valamint A fénygömböcök titkos könyvéből álló különdíjcsomagok egyikét a Békéscsabai Tündérkert Óvoda Micimackó csoportja nyerte.

dr. Nagy Szilvia

A „Fényjáték az óvodában” pályázaton békéscsabai, magyarbánhegyesi, orosházi és szarvasi gyerekek is részt vettek. A szervezők célja az volt, hogy mesés történeteken keresztül hívják fel a figyelmet a sokszor már kisgyermekkorban jelentkező rövidlátás megelőzésének fontosságára, azon belül is nagy hangsúlyt fektetve a szabadban eltöltött idő jótékony hatására és a mesék szerepére. 

Mesél a szemünk kezdeményezés kapcsán elhangzott: az előrejelzések szerint 2050-re a világ lakosságának körülbelül 50%-át érinteni fogja a rövidlátás, mely gyakran gyermekkorban kezdődik. A megelőzés folyamatában nagy segítség az óvodások határtalan képzeletvilága, hiszen arra építve a mesék és a játék révén már 3-6 éves kortól kezdve a gyerekekkel együtt tehetünk a szemük egészségének védelméért. 

Az óvodai csoportok egy játékos Madárcsalogató küldetés, a Kukkancs kaland teljesítésével és interaktív feladatok megoldásával pályázhattak a nyereményekért. A Békés vármegyei kicsik ösvényt építettek, ködöt oszlattak, süteményeket formáztak, énekeltek, kerek kincsek után kutattak és színes fészkeket építettek a szégyenlős madaraknak.

 A feladatok végrehajtása során átélhették, hogy cselekedeteiknek hatása van a varázsvilágra, miközben egymással együttműködve, empátiával és kreatív megoldásaikkal segítették hazajuttatni az eltévelyedett gömböcfalvi madarakat. 

A pályázat részeként a gyerekek hangüzeneteket kaptak a mesebeli fénygömböcöktől, amiket az óvodapedagógusok a képernyőmentes tartalmakra fókuszáló Plukkido applikáción keresztül értek el. A küldetés elsődleges célja az volt, hogy interaktív módon arra ösztönözze a gyerekeket, hogy a képernyő helyett a környezetükre figyeljenek, és minél több időt töltsenek a szabadban szemlélődve, jó fényviszonyok között. A küldetést a Plukkido pszichológusai kifejezetten óvodák számára készítették szemész szakemberek életmódbeli ajánlásait is beépítve.

 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a beol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában